my first day of school

JAG OVERLEVDE! I did!

Imorse gick jag upp kl 6 (trodde jag, visade sig att min klocka gick fel och att den var 20 over) och borjade fixa mig. Slangde in tre blabarsvafflor i toast-ugnen eller vad man ska kalla det. Bussen var utanfor huset ungefar kvart over 7 och det var PRECIS som pa film nar man skulle kliva pa, dorren oppnas och dar sitter busschaufforen och kollar pa en (tank er lite forest gump fast utan tuggummit och att hon sag mer stadad ut) sa kliver man pa .. Sen var det inte sa coolt langre, alla pratade jatte hogt typ och det var bara allmant segt. Tvingade ju Alexa att folja med mig ocksa. Vi kom in i byggnaden och dar skulle vi sta i "hallen" tills klockan ringde vilket kandes som en evighet. Klockan ringde och vi gick mot mitt hemklassrum, dar satt vi ett tag och nagon pratade i hogtalaren lite da och da medans lararen forsokte ga igenom vad som skulle handa idag, lite regler och en MASSA papper som ska vara ifylda. Sen skulle vi ga till aulan (som heter nagot annat har) och lyssna pa rektorerna nar de gick igenom regler osv. Pa fredag ska vi ha Pepprally i skolan vad det innebar exakt vet jag inte riktigt.. eller jag forstod inte heter det. Sen var det dags att ga tillbaka till hemklassrummet en timme och gora ingenting eftersom man inte far hanga i korridorerna pa det har stallet.. Vi fick en skolkalender ocksa.

Nar klockan ringde sa gick jag till idrottshallen eller vad man ska kalla den, forst trodde jag att jag skulle bli ensam tjej pa Advanced PE eftersom det bara satt killar darinne, men lite senare kom tva tjejer in. Vi fick ett papper med lite information, hur han satter betyg osv, vad man far ha pa sig. Han hann inte beratta sa mycket mer innan klockan ringde och det var dags att ga till nasta lektion : AMERICAN HISTORY. Lararen placerade ut oss som vi skulle sitta och ja det ar sanadar "bankar" som i alla filmer dar stolen sitter ihop med bordet. Hon forklarade lite vad vi skulle gora och vi fick antagligen lite papper darifran ocksa. Efter det hade jag Study Hall i kafeterian, lite som varat Ibarb som vi har pa Helix. Efter det hade jag American government, lararen ar jatte snall. Vi skulle kora namnleken da forsta personen sager sitt namn och nagot den gillar, nasta ska saga vad foregaende sa + vad hon/han heter och gillar och sen gar man vidare. Det failade ganska rejalt for mig da vissa amerikanska namn ar konstiga och sa pratar dom otydligt (for mig som inte kan det saaaaa bra som dom) sa jag horde inte vad folk hette och jag satt trea.. En tjej sa My name is *och hennes namn* and I'm beautiful. sa alla andra sa liksom : that's blablabla and she is beautiful. Ratt roligt typ.

Efter det hade jag English 3, det ar lektionen runt lunch, vissa har lunch forst och sen 5th period, vissa har en halvtimme av 5th period, lunch och sen sista halvtimmen, och vissa (jag) har 5th period och sen lunch.. Alltsa har jag lunch 1.15 vilket blir valdigt sent om man ater frukost runt halv sju och har idrott forsta lektionen.. I alla fall, min larare i engelska ar ratt irriterande efter ett tag, for efter varje mening "stonar" hon utan att ro for det. Jag maste gora summer reading och for att fa ett A i det maste jag lasa 13 bocker (eller ja gora 13 uppgifter fran ett papper). Far se hur det gar, kanns ratt jobbigt eftersom alla andra gjort det under sommaren och jag maste gora det nu, nar jag har massa andra laxor ocksa. Vi skulle gora en uppgift dar vi fick en lapp med massa rutor med text i dar det stod att man skulle hitta en person som.. *och ett pastaende*. Nar man hittade nagon som passade in pa pastaendet sa skulle den personen skriva sitt namn i rutan. Jag och en kille stod hela lektionen och fyllde i allt som passade in pa varandras.. Vi massor gemensamt, haha kul kille.

Sen var det dags for lunch, det var pizza/kycklingburgare/sallad, tillsammans med nagra konstiga gronsaker som jag inte ens vagade smaka, och en liten burk med appelmos i olikasmaker. Enda drickan som ingar ar chokladmjolk eller vanlig mjolk och eftersom jag inte kan dricka mjolk sa far jag betala en dollar extra for vatten. Lunchen kostar 2 dollar forresten. Lamnade in 20 dollar sa har jag betalt for dom narmsta luncherna. Dock blev man inte ens lite matt pa maten sa jag fick lov att kopa en liten snacksgrej fran maten. Man far inte lamna matsalen under den halvtimmen som man har lunch sa dar satt vi och vantade pa att klockan skulle ringa.

Efter lunchen hade jag Psychology, lararen berattade lite grundlaggande om psykologi och att en hypnotisor kan tjarna ett par tusen dollar i timmen, jag vet vad jag ska bli nar jag blir stor i alla fall! haha. Sen berattade han en saga om en prinsessa som hittade en jatte fin blomma i ett trad, sa var det en farlig drake dar ocksa. Sen kom det en prins pa en hast och raddade henne. varan uppgift var sedan att rita prinsessan, rita blomman och rita hasten. Han sa att det var det vi skulle gora resten av terminen iprincip och diskutera lite. Varfor majoriteten ritade sin prinsessa med blont har och rosa klanning (INTEJAG, hon hade faktiskt en rod klanning pa min), varfor hasten var vit, osv.. Men vi hann inte diskutera men han drog upp dom fragorna i alla fall. Sen var det dags for treble chorus, vi sjong upp lite fort och jag fattade ingenting eftersom dom sjong en konstig mening pa engelska superfort.. Men ja, sen fick vi sjunga tva warren latar som vi tydligen ska sjunga pa pepprallyt. Fick fylla i en lapp med varat namn, adress, telefonnummer, foralder (vardforalder for mig) samt varat schema.

Min sista period var Algebra 2. Vi gjorde iprincip ingenting, fick lite mer lappar och sa ska vi fa laxa imorgon.. That was my day, och den slutade 3.13! Kul tid va? Bussen gick 20 over och sedan dess har jag bara suttit har hemma. Snart kommer Kristy och Alexa hem, vet inte vart Kiah ar.. Men jag ska laga mat ikvall i alla fall. Klockan ar nu 5.30!

Kommentarer
Postat av: Isä

Jännittävää!

Alussa kaikki on uutta ja outoa. Kaikki kyllä vähitellen tulevat tutuiksi ja ymmärrys kasvaa. Rohkeasti vaan ja kysele kun et pysy mukana. Aina siekllä on joku joka auttaa. Ajattele kuinka paljon osaa kuukauden päästä!

Ota kotoa vesipullo mukaan lounaalle. Kallista vettä, jos koko lounas maksaa vain $2!

You can do it, niinkuin Obama sanoisi!

2010-08-26 @ 15:38:38
URL: http://jaahur.blogspot.com
Postat av: Isä vielä

Eikö näihin kommenteihin voi laittaa verifying koodia niin että kommentit tulisivat heti näkyviin?

2010-08-26 @ 15:40:10
URL: http://jaahur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0