Dop och storhandel

Hejsan igen.

Nu har jag lite tid att uppdatera har, jag har ingen lust att skriva langa och detaljerade inlagg pa dom har datorerna, for det forsta for att jag inte vill sitta och ta upp deras dator (antingen Kiah's eller Kristy's) sa lang tid och sen for att det ar jobbigt att skriva sahar och att lasa det. Jag har varit pa Kiah's kusins dop idag, var intressant att se hur det gick till dar. De var "tvugna" att lova att se till att deras barn gick i kyrkan regelbundet och blev goda kristna manniskor.. Nagot i den stilen iaf. Galet, det hade jag inte kunnat lova. Och sen fragade han lite Ja/nej fragor, typ om man trodde pa gud och jesus, om man gick i kyrkan, och massa liknande fragor. Det var ingen lang cermoni och det var bara den narmsta slakten dar, det var familjen, syskon med familj och gudforaldrar. Det var en liten kille som doptes samtidigt sa det var samma folk darifran. Vi var sammanlagt runt 20 kanske, och det var en valdigt stor kyrka. Efter dopet sa akte vi hem till dom (familjen till barnet som doptes) och at mat. Alla var jatte trevliga och snalla och fragade om jag var "the finnish girl from sweden", om jag saknade allt dar hemma, vad jag tyckte om USA osv. Kl 2 akte vi till Apple store for Kiah hade en tid bokad dar eftersom hennes dator och ipod kranglade. Blev att ga och handla liiiite ocksa. Jag kopte ett anteckningsblock och tuggummi.

Vi akte tillbaka ett tag, at tarta och umgicks lite, for att sedan aka den tva timmar langa resan hemat. Somnade, och blev vackt av att vi skulle in pa Walmart. Kiah hittade sina alskade pennor som hon letat ihjal sig. Jag passade pa att ocksa kopa da de var fina och jag KANSKE behover till skolan. Who knows? Sen hittade jag VARLDENS SOTASTE plattang som jag bara inte kunde lata bli att kopa, den kostade faktiskt bara 18 dollar. Den ar faktiskt riktigt bra, det enda negativa ar att jag behover en adapter nar jag kommer tillbaka till sverige.. Men det var det vart, for min gamla SOG!!

Kiah sitter och malar typ nagot slags fodral till en mapp eller nat som hon kopte pa forsta affaren. Engelskan har faktiskt blivit lattare och det kanns inte lika jobbigt att fa fram en mening langre, jag har nastan varit stum dom forsta dagarna for att jag inte riktigt vet vad jag ska saga och jag hade inget at kommentera nar nagon sa nagot. Kunde jag inte svara ja,nej eller nagot liknande typ enkla saker sa smaskrattade jag till svar. Nu kan jag i alla fall ha en konversation med folk vilket kanns skont. Oj vad det lat som att jag var samst pa engelska men jag kan engelska, jag blir bara sa nervos nar folket jag pratar med kan det myyyycket battre an mig. Men i'm improving! And that's gooood!

Oj, det blev ett langt inlagg anda, men jag lovar att jag ska beratta mer om igar och om min flygresa sa fort jag kommer igang med internetet pa min dator. Peace, see ya

Kommentarer
Postat av: Isä

Tuttu tunne. Samoin kävi minulle kun muutin Ruotsiin. Hyvä, että saat tottua kieleen ennen kuin koulu alkaa. Tsemppiä, niin kuin Suomessa sanotaan. Kämpa på!

2010-08-16 @ 07:07:53
URL: http://jaahur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0