nyss mat, snart telefon

Pappa kommenterade att jag skulle gora collaget efter saker som jag sjalv upplevt nu medans jag varit har. Men grejen ar den att det ska handla om punkterna "ideas and values", "strengths", "weaknesses" och nagot mer. Alltsa, vad tycker amerikaner ar viktigt, jo utbildning, pengar, familj, jobb osv. Vad ar USA's styrkor, jo militar, government (vet inte det svenska ordet for det) och det kan aven vara svagheterna. Sa jag kan tyvarr inte ta egna erfarenheter.

Nu har vi precis atit pasta och kycklingbitar och brod. Det var jatte gott och jag ar helt proppmatt. Vi ska aldeles strax bestalla telefonen till mig och sen blir det bara att ta det lugnt, fast det har jag gjort hela dagen. matte laxan var jatte svar, eller sjalva uppgifterna hade varit superlatta om dom bara varit pa svenska, for matten ar verkligen simpel har.. Men eftersom alla ord och uttryck ar pa engelska sa ar det som att borja om pa ruta ett igen, man maste lara om sig allt och det kanner jag att jag inte riktigt har tid med, da tar jag hellre en till studyhall for att plugga laxor sista lektionen. Pa sa satt kanske jag slipper ha alla laxor med mig hem! Awesome ju. Jag gjorde dock halften av bada matte laxorna och ska lamna in dom till Mrs Swick (tror jag hennes namn stavas) imorgon och forklara situationen.

Jag kom ocksa pa en sak precis som kranglade till ALLTING, jag har alla mina bocker som jag behover till lektionerna innan lunch i mitt skap och jag kommer inte ha tid att hamta dom fore lunch.. For pa morgonen har jag idrott, sen har jag amerikansk historia och jag har 4 min pa mig att ta mig igenom HELA skolan, sa att stanna vid skapet och krangla med laset ar inte ens ett alternativ. Mrs Clark, min larare i amerikansk historia ar typ den strangaste lararen pa skolan angaende regler (komma i tid innan klockan ringer, ha med sig sina bocker och en penna, folja kladreglerna osv..) sa hur jag an gor sa kommer jag bryta minst en regel imorgon om jag har otur och fa en tardy (lite som en varning, far man tre stycken far man kvarsittning). Men hon var faktiskt riktigt snall mot mig i fredags. Vi fick ett hafte som vi skulle lasa i och jag blev jatte torr i halsen och var tvungen att dricka vatten. Sa jag gick fram och fragade om jag kunde fa ga och dricka vatten lite snabbt, men da gav hon mig en vattenflaska istallet (som egentligen kostar 1 dollar i kafeterian) och sa att hon skulle gora ett undantag for mig men att jag inte fick beratta vart jag fatt den ifran! Den rackte faktiskt fram till lunch sa jag slapp betala for vatten da.

Men tillbaka till att jag inte kommer kunna hamta mina bocker, jag maste kanske ga till biblioteket under Homeroom tiden innan alla lektioner och biblioteket ligger typ 15 meter fran mitt skap. Ska forsoka passa pa att hamta dom da och sen se till att jag tar med mig bockerna till mitt gymskap efter skolan! Jag hatar att man inte ens far tid att hamta bocker mellan lektionerna.. Jag kommer alska Helix's 10 minuters raster nar jag kommer tillbaka.

Men nu ska jag kolla vad alla andra gor, igar nar jag gick ner sa lag Kiah i sin sang vid datorn och Alexa stod pa en stege med huvudet uppe i taket (dom hade tagit bort en sandar takruta) med en flugsmalla. For Kiah hade en Syrsa eller nagot sant (googlade ordet och den sa syrsa men det lat som en groda. Eller syrsor kanske later sa?) i sitt rum, i taket eller i vaggarna som hallt henne vaken flera natter irad. Vi fick tyst pa den i ca 10 min och kiah sa: ah jag ska fira det genom att skriva ut pa FB att den ar dod! Men da borjade den lata igen.. Alexa klattrade upp igen och sprayade solskyddsfaktor upp darifran det lat (det var det forsta vi hittade) och tro det eller ej, den tystnade for gott (vi stannade i rummet i ett par timmar efter det). Sa om ni nagonsin ska doda en syrsa spraya solskyddsfaktor! Det lat helt seriost som om den asgarvade at oss, haha fyfan va irriterade vi var. Sen borjade vi byta Sillyband's med varandra, sa om jag hittade en sillyband som jag ville ha av Kiah sa fick hon ta en av mig osv, nar vi var klara med det sa satte vi oss och malade naglarna. Haha, Amanda har lart dom sjunga Alla som inte dansar ar valdtaktsman pa svenska da, sa nar jag forst kom hit sa skulle dom imponera pa mig med att dom kunde lite svenska, sa de borjade sjunga pa den. Jag forsokte lara dom forsattningen alltsa "galler hela kvallen mellan tolv och fem". Asroligt, jag dog av skratt typ, och Alexa skulle skriva ner hur hon uttalade det for att komma ihag det, och ja.. det var ocksa ratt roligt! Jag alskar hur de uttalar svenska ord, deras accent som dom far.

Nej nu ska jag sluta, innan jag hunnit skriva en hel bok om mitt dygn.. :) Klockan ar 7.47 pm

Kommentarer
Postat av: Jossan

Bra blogg! Du länkar till mig o jag tilll dig? ;)

2010-08-30 @ 07:33:26
URL: http://yooess.blogspot.com
Postat av: Santos

Ladda upp en film på när dom sjunger! :D Btw, jag fick min placering nu, hamnade i Tennessee ;D

2010-08-30 @ 16:19:38
URL: http://unitedstatesofsantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0