A LONG DAY AT COLUMBUS

Nu är jag hemma från en otroligt lång dag i Columbus. Jag såg att jag fått frågan vilken förening jag åker med, många frågor finns det svar på under kategorin "svar på kommentar" men för att låta dig slippa leta igenom den kategorin så täntke jag ändå svara lite snabbt. Jag åker med Explorius och jag är jätte nöjd!

Så dagen började med att när klockan ringde så sprang jag och Tiffany till Homeroom för att meddela Mrs Farely att vi var här och att vi skulle åka med kören till Columbus. Så här lät det ungefär.

Jag och Tiff - Mrs. Farley, we are here!! and now we are leaving again.
Mrs Farley kollar förvirrat på oss
Jag och tiff - we're going to columbus with the choir so we had to come and tell you that we are here..
Mrs. Farley stirrar fortfarande förvirrat på oss
Mrs Farley - Both of you? are you both leaving???
Jag och Tiff - yeah, and Alli (tror jag hon heter. haha)
Mrs Farley (lite förvånat) - oh okay... well have fun


Stackars Mrs Farley var inte riktigt beredd på det kl 8 på morgonen. I alla fall, vi gick ner till Kör-rummet där alla skulle samlas, det var Bells 2, Treble Chorus och Bass chorus som åkte. Vi hade två bussar som vi satt på. Vi hade HUR roligt som helst på bussen, jag satt bredvid Caitlyn och i sätet bredvid oss satt Janelle och Tiffany. Vi satt och skrattade, lyssna på musik, sjöng och ja hade hur kul som helst helt enkelt.


jag och bästa Caitlyn!


jag och tiffany perry, herregud vad kvalitéen är dålig..

Efter den 2 timmar långa bussresan så var vi äntligen framme, vi gick in på toaletten och bytte om för att sedan gå och värma upp. Treble Chorus började, sedan värmde Bass Chorus upp och sedan bells. TV var där och spelade in och allt gick superbra, vi sjöng våra låtar först, sedan bells och sen basschorus. Vi hade dock en minimum tid på 1 timme, så efter att alla uppträtt så fick vi lov att gå upp och sjunga igen.

Det var jätte varmt och att stå upp och sjunga i 2cm klackar, kjol och kavaj är INTE kul, och om man dessutom låser knäna så är risken att svimma större. I alla fall, mitt i en låt så ser jag en tjej bakom mig falla ner från våran lilla "scen grej", landa på högtalaren och sedan falla ner på govlet. Hon ligger och skakar i ett par sekunder innan någon hinner fram och kan hjälpa henne. Hon blöder i ansiktet men Mrs Nuzum säger åt oss att fortsätta sjunga, typ 3-4 tjejer i kören sitter ner och gråter (eftersom de antingen är jätte oroliga eller rädda) och resten av oss som inte gråter är ju såklart också jätte rädda och så, så mycket sång blev det inte. Våran rätt stora publik försvann på 2 minuter.. Och det satt tillslut bara 2 personer kvar och kollade på oss. Jag var så himla rädd, skakade och kände för att gråta men jag höll ut. Caitlyn sa att jag sett livrädd ut. Stephanie som tjejen hette kördes till sjukhus och resten av oss beodrades att ta våra saker och gå till bussen. Vi åkte sedan till ett spaghetti ställe för att äta lunch. Jag tog en 4 cheese manacotti som var jätte god, det ingick hur mycket bröd och sallad man orkade (som faktiskt var supergott) och sen maten och dricka. Sedan var det efterätt också, Cheesecake för mig och den var supergod! Dom hade 3 långbord reserverade bara för oss och det var inte mycket folk där alls eftersom det var ca 1 på eftermiddagen. Servitörerna var jätte roliga och skämtade med oss och fick oss att skratta.


jag och Taylor var lite Warren-aktiga tillsammans!


Rätt komisk bild tyckte vi, tiffany's "sallad" (hon gillade bara krutongerna) och hennes Ice Tea med typ 5 sockerpacket bredvid (Te't var jätte starkt så man var tvungen att ha i massa socker och det var fortfarande starkt efter 5 sockerpaket..) Men ja, nyttiga USA tänkte vi ;)

Ja vi hade det jätte roligt i alla fall och efter maten så gick vi till toaletterna för att byta om till våra vanliga kläder igen. Rätt trång toalett och det tog lite tid innan alla fått plats att byta om och tagit sig till bussen igen. Vi lämnade columbus vid beräknad tid, men vi stannade vid sjukhuset där Stephanie låg så att Bre (hennes bästa kompis tror jag) och Mrs Nuzum gick in. När de kom tillbaka så hade de en rätt hemsk bild att visa, hennes tänder var antingen utslagna eller rätt illa skadade, hennes läpp hade gått hål, hon hade jack och sår i ansiktet som de skulle få sy.. Men uppenbarligen var hon rätt pigg och glad ändå. Det lilla stoppet tog ca en timme, så vi skulle vara 1 timme försenade hem. Så istället för 5.30 som sagt så skulle vi vara hemma runt 6.30 (jag hade träning till 7, och jag hade hoppats på att hinna dit ett tag i alla fall), men så var vi ju tvugna att göra en toapaus såklart, så vi var inte hemma förens runt kvart över 7.

Patti (min värdfarmor eller vad man ska kalla henne) hämtade upp mig och sa att Kristy bett henne att köra mig hem, men eftersom jag inte hade någon nyckel så körde hon mig hem till henne istället. Vi hade jätte roligt, vi pratade om allt från sverige, tv-program, barndom, utbildningar, yrken! ALLT, jag hade så himla trevligt med henne helt sjukt. Runt 9 kom Kristy och hämtade upp mig och jag fick åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0