2nd competition, 2nd place

HEMMA! Gud vad jag skriver många natt-inlägg nu för tiden. Men det kan ju bero på att jag kommer hem sen varenda jäkla dag och inte har tid innan runt tolv. I alla fall, tävlingen gick jätte bra för alla lag från OVA.

Vi började åka runt halv nio imorse och stannade och åt frukost på något frukostställe. Jag tog Biscuits with gravy and bacon, jätte gott eftersom jag var superhungrig! Sen fortsatte vi mot Target där vi stannade för lite shopping (som vanligt), Target är hur grymt som helst, dom har ALLT och det är billigt. Hittade till exempel Ben&Jerry glass för 2 dollar idag (14 kronor). Jag köpte lite Silikon-hårsnoddar, julklapp till alexa och lypsyl. Kiah som är i en Hello Kitty period just nu och har bestämt sig för att inreda sitt collegerum i hello kitty köpte massa hello kitty saker. I alla fall, vi rörde oss mot tävlings-lokalen och väl där började jag sminka mig och fixa klart det sista.

Vi kollade på Tiny's, Mini's och Youth och sedan följde vi med Senior och Junior 4 till the warm up room. När det värmt upp klart så gick vi ut och kollade på när dom tävlade, båda lagen gjorde jätte bra ifrån sig. Så var det våran tur att gå och värma upp och det gick bra. Allting kändes 1000 gånger bättre än förra tävlingen. Även ute på mattan gick det bra, ALLA stunt höll sig i luften även om Courtney var nära på att ramla, och det var endast 2 personer som inte gjorde sin tumbling.. Vi slutade i alla fall på en andra plats, med 1.3 poäng mindre än dom som kom etta på en 100 poängs skala. 0.5 poäng var för att Courtney vobblade i single-stuntet, och 0.7 var för att två personer inte slutförde sitt gymnastikpass. Så vi var grymt nära och om inte dom tre småsakerna hänt så hade vi vunnit, hur typiskt är inte det? Men en medalj och en pokal fick vi, så det är helt okej.

Här är våra resultat i OVA:
Tiny's - 1st place
Mini's - 2nd place
Youth - 2nd place (nästan 100% säker, annars var det 3de plats)
Juniors - 2nd place
Senior 2 - 2nd place
Senior 4 - 1st place

Så vi var rätt grymma, dom delade även ut halsdukar till alla tävlande som det står "american cheer power" på eftersom det var vad tävlingen hette. Sedan fick alla en gratis DVD från dagen, så det är ju bra eftersom jag hade planerat att köpa den i vilket fall.


jag och Courtney Payne, jag vet INTE varför min kamera tar så galet dåliga bilder.. Im sorry ska ta min riktiga kamera igen och ta kort med från och med nu!


Jag och Celeste!


Halsduken och medaljen!

På vägen hem så åkte vi till max&erma's för att äta, jag älskar det stället. Köpte en sallad, vatten och en varm choklad, och en chocolate chip cookie eftersom dom är bäst här (dom är varma). 10 dollar blev det sammanlagt, och jag menar en supergod sallad, en jättegod kaka, och oändligt med gratis påfyllning på både chokladen och vattnet för 70 kr är ju inte dåligt, tycker jag. Förresten dom har free refills ÖVERALLT här, när glaset är nästan tomt så kommer dom och frågar om man vill ha mer, spelar ingen roll om du köpt vatten, kaffe, cola, sweet tea vad som helst och dom fyller på hur många gånger som helst. Till exempel när jag ätit klart så frågade hon till och med om jag ville ha mer vatten, alltså när det var dags för oss att betala.

På vägen hem så släppte vi av systrarna Zatta som bor i Athens, men påvägen ner från vart dom bor så hade en bil kört ner i diket och en annan bil som hjälpte dom hade parkerat tvärs över vägen, så vi satt och väntade i ca 15 minuter innan vi bestämde oss för att försöka komma ut någon annan väg, men då fastnade vi nästan. Det har nämligen börjat snöa igen så vägarna är hala och snöiga, det ska tydligen snöa imorgon och på måndag också! Så vi kommer antagligen ha en snow-day på måndag! Trevligt! haha jag är i alla fall jätteglad att snön är tillbaka!! :)

Kommentarer
Postat av: siri

Sv: Hejhej! Jag ska till Lafayette, MN ;) :) åker bara bort ett halvår

2010-12-05 @ 08:08:57
URL: http://siriiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0