2 hour delay

Imorse när jag vaknade så var klockan 7.10 vilket betydde 10 min tills bussen kom. Men så kollade jag på min mobil och såg att jag fått ett SMS från WTAP.com som sa "warren local schools has a 2hour delay today", så jag somnade glatt om. En och en halv timme senare gick jag upp för att göra mig iordning. Jag behövde inte åka buss idag heller eftersom min kära kompis hämtade upp mig. Det roliga är att MASSA skolor var closed eller hade 1-2 hour delay's idag och det snön täckte gräset iprincip med LITE snö på vägen och det snöade. Ja det är ju livsfarligt att åka ute på vägarna då, så livsfarligt att man inte ens kan åka till skolan, eller måste vänta 2 timmar. Men skönt för mig som får sova extra!


jag idag

Dom har ju inte vinterdäck här fick jag veta, jag berättade för caitlyn att jag tyckte att amerikaner var "whimps" när det kom till snö, och hon berättade att dom inte hade vinterdäck och sånt och eftersom det inte snöar jätte mycket här så är det en big deal när det väl gör det. Så jag antar att jag får leva med deras lilla gnäll om alla snö som finns på marken! Notera ordet ALL!

I alla fall, på grund av våran lilla delay, så var alla lektioner 29 minuter långa förutom 5th period som alltid är minst en timme. Rätt skönt, gjorde knappt någonting, PE - sitta inne i idrottshallen, historia - Mrs. Clark pratade, T.A för Mrs. Hukill - satt då alla andra tog ett test, Government - Lyssna på debatten om att sänka the drinking age to 18, vilken Mo total ägde ut alla andra på (hon var för att sänka den, skulle INTE vilja argumentera mot henne, det går inte), English - worksheet, Psychology - lyssna på Mr. Johnsons galna historier och ett youtube klipp, Treble - sjunga lite, Reading - göra klart engelskan

Rätt chill dag, jo debatten på government lektionen var hur rolig som helst. Mo eller Morgan som hon egentligen heter är skolans badass, slog ner en tjej på en fotbolls match (soccer alltså) för att tjejen drog henne i håret ett antal gånger, och ja folk är fan rädd för henne. Men hon är egentligen världens snällaste och roligaste tjej. I alla fall, hon skrev på engelskan en uppsats om varför vi borde sänka åldersgränsen på att dricka från 21 till 18 och såklart så ville hon även ha samma ämne när vi nu skulle argumentera på government lektionen. Hon hade superbra punkter och dom som var emot det hade inte mycket att säga till försvar, och när de hade det så hade Mo något annat att säga emot dom. Till slut sa en av tjejerna från dom som var emot det "she has a point!", och alla började skratta eftersom hon skulle ju egentligen försvara sin åsikt.

Dagen gick relativt snabbt då lektionerna var jätte korta och vi kom dit 9.58 och gick hem kl 3.12. Idag blir en chilldag hemma, jag hade egentligen velat åka till the mall för att leta efter en vinterjacka och kanske lite julklappar, men jag orkade inte fråga om någon ville gå med mig. Så det får bli en annan dag.

Kommentarer
Postat av: nataliegoesamerican

haha kan se det framför mig hur hon ger den andra tjejen en rak höger ;)

2010-12-07 @ 21:53:32
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0