winter

Hade en liten intressant konversation om snön med Mariana idag, hon är från Brazilien.

Mariana - I've never seen snow before i got here!
Jag - Really, you've never seen snow!?
Mariana - No, we don't get snow in Brazil
Jag - Wow, that's soo cool! So how's the winter in Brazil?
Mariana - Its like 20 degrees (celcius) there right now
Jag - REALLY?! That's like the swedish summer.. wow, so how warm is your summer then?
Mariana - About 45 degrees maybe..

Kan ni tänka er det? Jag hade seriöst kokat sönder om jag var där på sommaren.



Någon som ser någon skilland? inte jag i alla fall.. haha bilden är förresten från våran gård, (den sista då såklart)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0