thursday, october 14th 10.00 pm

Godkväll..

Mina händer är fortfarande blå-prickiga, har ett par ställen på händerna som ser ut som blåmärken fast dom gör inte ont, plus att mina ärr är lite blåaktiga.. Det börjar dock bli bättre.. Och mina händer reagerade inte på tejpen idag!!

Skola, blockday.. Jag började dagen med att vakna 10 min innan bussen kom, INTE ROLIGT.. Och när jag sätter min fot på bussen så får jag ett sms av tiffany som frågar om jag vill ha skjuts till skolan, vilket skulle ha gett mig kanske 15 min extra... När jag kom till skolan så skulle jag göra klart mitt engelska test under extra hjälp passet, det gick väl helt okej antar jag.. Men herregud vem kan dom där orden.. Här är orden vi skulle kunna förklara och sätta in i meningar: abomination, base, begrudge, bewilder, blasphemy, calamity, civil, condemn, contempt, daft, falter, magistrate, monstrous, pious, providence, quail, theology, traffic, vengeance, wily. Civil och traffic är inte samma betydelse som vi lär oss i skolan, det är gammaldags engelska typ.. Civil betyder "to speak politely" och Traffic betyder "dealing or bargaining in something illegal". I alla fall, testet var galet, jag vet vad alla ord betyder men att sätta in dom i rätt ordning, i rätt lucka, och böja dom rätt.. herregud men hon sa att jag var duktig!

2nd period var det dags för Amerikansk historia.. vi har haft en vikarie hela veckan, han är rolig, det är förövrigt Leonardos värdpappa (han från brazilien).. Vi gjorde ett test, men vi fick kolla i boken och på våra anteckningar och han hjälpte mig jätte mycket.. Jag blev inte klar så jag fick ett hall pass så att jag kunde komma under reading-klassen och göra klart testet..

Period 4, var government. Jag ÄLSKAR Mr. Schob han är lätt bästa läraren på skolan. I alla fall, vi kollade klart på filmen som vi kollade på, grupp 3 och 1 presenterade sina grejer som vi höll på med förra veckan och sedan gick vi ihop i grupper för att skriva ner 10 saker vi ville ändra, typ lagar och sånt.. Jag var med Dustin, Josh och Zane. Kul folk detdär, Dustin gav mig sin capri-sun drink eftersom jag var hungrig, fick senare veta att det var hans lunch.. Usch vad jag kände mig hemsk..

Jag har även anmält mig till Powerpuff laget för juniorer. Powerpuff matcherna är tjejer som spelar amerikansk fotboll med tacklingar och allt! Och killarna är cheerleaders.. Kommer bli superroligt, dom kommer att beställa tröjor till oss eller göra dom, eftersom dom frågade vilket namn och nummer man ville ha på ryggen. Im excited!

På psykologin gjorde vi inte speciellt mycket, vi gick igenom orden vi skulle kunna och vi diskuterade dejting lite, rätt intressant eftersom man inser varför vissa människor gör som dom gör när dom är i förhållanden och hur folk i allmänhet tänker. Vi skulle gå mer in på det senare och den klassen blir bara roligare och roligare. Vi gjorde även en tecknad bild som beskrev en av Ericksons steg för en tonårings identity crisis tror jag..

När jag gick in till Mrs Clarks rum (där vikarien satt) så var Ekonomi-klassen igång, herregud en galen klass.. folk skrek och hade sig. jag fick sitta vid Mrs Clarks bord i hennes supersköna stol och jobba.. (med facit framför mig, dock var det oläsligt så det hjälpte mig ingenting). Helt plötsligt kommer en kille fram, frågar om jag är utbytesstudent och skakar hand med mig, resten av lektionen underhåller han och hans kompis sig med att vinka åt mig.. Jag vinkade tillbaka 1 gång och ignorerade dom resten, det var rätt irriterande. Scott, min kära grannes kille var i den klassen också, han är rätt rolig.

Det var min dag det, tänkte göra ett separat inlägg om min träning/tid på gymmet idag.. så puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0