Monday October 18th

Tänkte berätta lite om min dag också..

På P.E spelade vi Matball, börjar bli rätt tråkigt och enformigt med Matball hela tiden.. Menmen, bättre än att vara ute och springa i kylan. så jag får helt enkelt nöja mig med matball och ultimate frisbee och combination soccer och annat konstigt. På historian fick jag papprena som alla andra fick i fredags när jag missade bussen, jag hann faktiskt klart med dom idag under dagen. Inte speciellt svårt och Mrs Hukill som hjälpte mig med sista uppgiften under reading sa att det jag skrivit inte bara var bra, utan det var säkert mycket bättre än många i min historia klass texter.. Det gjorde mig glad, att jag faktiskt är nära deras nivå.

Under Government så kollade vi på filmen från fredagens fotbollsmatch mot Chilli, som vi vann. Det var några rätt roliga scener som Mr Schob tvingade alla att kolla på, och vi var inte svårövertaliga. Resten av grupperna som inte hann klart i fredags presenterade sina egna amendments of the constitution. Vi i våra grupper ska även imorgon komma på ett sätt att komma ihåg dom 10 första amendments, genom en sång eller något annat. Jag ser INTE fram emot det.

På engelskan fick vi tillbaka våra Engelska test från Act 2. Jag fick 46/50 på frågedelen = ett A, och 28/45 (tror jag) på vocabulary-delen. Rätt nöjd ändå. Vi fortsatte läsa på Act 3 och svarade på lite frågor.. Den där pjäsen eller vad man ska kalla den är så himla tråkig. Handlar om Puritans, över religösa människor som trodde att alla var häxor och hängde varenda jävel i princip.. Lite kortfattat vad den är om! Jag längtar tills vi är klar med den, men då kommer väl något annat mindre kul som vi måste göra.

Efter lunchen hade jag Psychology, vi pratade om problem som kan uppstå under tonårstiden och hur det kan påverka en tonåring.. Så som graviditeter, självmord/självmorsförsök, date-rape's och våldtäkter överhuvudtaget och även om stalkers.

Mr Johnson berättade om en stalker-historia som hände i Vincent (ligger typ där skolan är, skolan ligger i barlow-vincent), det var en tjej som kände sig förföljd av en kille, för han var alltid på alla high school fester även fast han inte ens gick på high school och kollade på henne. Hon hade berättat för några av sina lärare och de sa att om något hände så skulle hon ringa dom. I alla fall, en kväll när hon skulle ner till stan i vincent, så hade hon lovat att först gå och köpa något till sin mamma innan hon träffade sina vänner. När hon sätter sig i bilen så sitter han i baksätet, berättar vart hon ska åka och hon kör dit (vem vill vägra när en galen stalker sitter i bilen liksom).. Hon ber honom att få ringa sin mamma eftersom hon kommer att bli orolig annars. Han låter henne ringa henne, men när hon inte får tag på sin mamma så bestämmer hon sig att ringa en av lärarna. När läraren svarar så säger hon "hi mom" och han förstår att det är hon och att hon behöver hjälp. Han börjar fråga frågor som "är du i vincent?" "är du på väg mot belpre?" och sånna frågor, hon svarar "yes mom" och "no mom" för att inte stalkern ska förstå att det inte är hennes mamma hon pratar med. I alla fall, läraren förstår på ett ungefär vart hon är och han lovar henne att komma och hjälpa henne. Dom sätter sig i bilen igen och han kör ut henne på ett majsfält. Där visar det sig att han har en kompis som följt efter dom i sin truck så att han ska kunna lämna henne där och åka iväg. När dom kliver ut blir hon rädd (jag minns inte om han hinner göra något eller hur det var) och berättar att det inte var hennes mamma hon ringt utan en lärare och att han och poliser är påväg.. Just då råkar en polisbil åka förbi (inte den som var menad att komma dit) och killen tar hennes bilnycklar, kastar ut dom mitt i majsfältet, slår till henne och åker därifrån av rädsla. Det räddade hennes liv..

En annan historia var en tjej på ett College, varje morgon när hon gick till sin spegel så hade någon skrivit ett meddelande till henne med läppstift på den. Det var en All-girls-dorm så det var inga killar tillåtna i byggnaden.. Det var en kille som skrev meddelandena eftersom dom senare fick tag på honom, men dom satte upp bevakningskameror och andra överbevaknings-grejer men dom fick inte tag på honom och dom kunde inte lista ut vem det var eller hur han kom in.. Det visade sig att han kröp genom ventilationen BARA för att få skriva ett meddelande på hennes spegel. Jag tror inte ens hon visste vem han var.. Jätte creepy.

Treble chorus har jag inte mycket att säga om, vi blir bättre och bättre vilket är skönt. Och på reading gjorde jag bara klart min historia.

Efter skolan åkte jag och tiffany till mcdonalds för att sen åka hem till henne. Jag kollade på High School Musical, det var nästan 3 år sedan jag såg den senast.. Bra film det där! men nu ska jag avsluta innan det blir för långt.

Kommentarer
Postat av: Äiti

Sinä kirjoitat ja kerrot hyvin tarinoita! Sinulla on varmasti apua niissä historian tehtävissä ruotsalaisesta tavasta tehdä tehtäviä. On hyvä että olet Ruotsissa oppinut, että on hyvä kirjoittaa omia mielipiteitä. Kyllä ne osaa amerikassakin arvostaa sellaista vaikkei sitä vaaditakaan. Puss

2010-10-19 @ 06:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0