Tuesday October 19th

Dagen har varit intressant.

Började dagen med att vara riktigt förvirrad. Vanligtvis på Tisdagar så är alexa och kiah uppe före mig eller i alla fall samtidigt som mig, men när jag vaknade imorse så var det kolsvart ute i köket (det lyser in under min dörr om det är tänt) och jag hörde ingen.. Jag kollade på min mobil, blev rädd att tiden var fel, kollade på min amerikanska mobil, samma tid. Gick och satte i mina linser och gick sedan till köket för att kolla på Ugns klockan.. vilket visade precis samma tid. Jag var helt bombsäker på att jag försovit mig eller vaknat mitt i natten, det tog mig 3 klockor innan jag faktiskt trodde på att det var rätt tid..

Innan klockan ringde eller ja mellan dom två klockorna som säger "gå till lektionen" och "var inte ute i korridoren och lek" så hann jag sälja en sak av mina bakelser/pizzor till Mrs Hukill. Vi spelade Ultimate Frisbee på P.E, faktiskt en av dom få lekarna/grejerna som jag faktiskt känner mig rätt bra på här borta. I alla fall, efter det var det Amerikansk historia, jag fick veta att jag fick 92% på min uppsats om 1940-talet, alltså ett A. Känns bra eftersom betygsperioden är slut nästa vecka eller dom börjar sätta betyg då.

Under studyhall gick jag in till The guidance office och sålde 2 saker till för körgrejen. Trevliga lärare här borta ser ni, köper kakor av oss. Mycker mer än så fick jag inte gjort.

Government, lite annorlunda dagens-fråga. Han hade massa olika som han delade ut, eller vad man ska kalla det. Till exempel så fick jag "när du går på bio, är det högra eller vänstra armstödet ditt?". Sen fanns det massa andra sjuka frågor men det var roligt. Vi måste komma på ett sätt att komma ihåg dom tio första amendment's, som jag säkert nämnt förut. Men i alla fall, vi kom på den geniuna (läs Zane kom på) idén att vi skulle ta första bokstaven i alla amendmentsarna och göra en mening av dom. jag tror första meningen (dom 5 första ) blev något "F... Bear Queen ..... Rules" jag minns inte ordet som började på F, och sen var det en bokstav till som jag inte kommer ihåg. Vi får dock 10 bonuspoäng på hela uppgiften om vi gör en sång av det, men vi är inte tillräckligt musikaliska, skyller vi på.

Engelskan ägnade vi åt att läsa klart Act 3 ur the crucible. Seg pjäs det där, och imorgon har vi ett Act 3 test, som tur är så har vi inget vocab-test på den här acten.. Nästa test är ett test på hela pjäsen, alltså så slipper vi ett separat test på act 4. Engelskan kan verkligen gå mig på nerverna ibland, men sånt är livet och jag blir bättre och bättre varje dag. Mrs Hukill sa att hon märkte jättestora framsteg i mitt språk sen hon träffa mig första gången, vilket alltid är kul att höra.

Under lunchen hade vi "nya studenter" en lite speciell lunch, hela guidance office + rektorn och vice rektorn hade fixat ett pizza party för oss = gratis läsk och pizza. Det var roligt, och jag har faktiskt sett Mr Huffman skratta nu! Ni vet våran vice rektor som aldrig ler.. Jag hade sällskap av Leonardo och Benedikt så det var trevligt. Vi fick en liten present av dom, en såndär pappershållargrej. En plastbit som man fäster papper på, om någon har ett ord för det SNÄLLA kommentera ordet! Tack, och en Warren Warriors idrottspåse. Snällt av dom.


där är mina fina presenter som alla andra också har.. typ

Psykologin idag var HEMSK. Vi hade en vikarie, hon var jätte konstig. Gav oss ett papper med frågor eller mer "vad tycker du frågor" och sa att det var absolut ingen gruppuppgift och man fick inte prata förens alla var klar INTE ett ord fick man säga. Och jag vet inte hur vi skulle kunnat dela med oss eftersom det var våra egna åsikter.. I alla fall, jag hade svårt att förstå några frågor och ja det var väl svårare i allmänhet för mig.. Hon kom fram till mig när det bara var jag och någon till kvar och frågade om jag var klar. Jag svarade att jag nästan var klar. Då säger hon att om jag inte ägnat så mycket tid åt att skicka runt papper (jag gav Kayla ett papper för hon ville se det, tog kanske 10 sek) så hade jag varit klar vid det här laget.. Jag blev så himla sur för att hon betedde sig som en jäkla B.... och ja det var hemskt, ville bara skrika åt henne men jag behärskade mig, gick ut från klassrummet ett par minuter och kom tillbaka in.. Usch ingen i klassen gillar henne överhuvudtaget och jag tyckte det var elakt sagt.. men det kanske bara är jag.

Treble chorus, lämnade in kakförsäljningen och vi fick ÄNTLIGEN andra raden att sjunga i soprano 2.. Det är alltid bara vi på främre raden som hörs, och vi får skit för att vi inte sjunger ut.. Så Mrs Nuzum hotar oss med att sjunga hela våran del individuellt.. först fick i alla fall bakre raden sjunga (tillsammans då) och sen vi. dom är kanske 9 eller 10, och vi på främre raden som var 4 sjöng högre än dom. Men förhoppningsvis så fortsätter dom att sjunga för ja det blir liite lättare för alla då.

Reading var som vanligt, gjorde lite engelska.. hann inte med så mycket. Tänkte inte fortsätta på det här inlägget, för jag har redan skrivit en bok känns det som! puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pizza är så gott. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-21 @ 20:43:08
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0