Pink out och trevliga vikarier

Block-day igen.. Under extra hjälp satt jag och försökte plugga Historia, misslyckat och jag gav upp. Vi hade nämligen ett test på kapitel 8. Jag och massa andra följde med Aik (tror jag hans namn stavas) till hans rum och gjorde testet där. Han är typ assistent där för Mrs Clark och hjälper henne dela ut papper och annat trevligt. I alla fall, det var nästan fusk att gå in där, han läser upp frågorna och ibland säger han en ledtråd vart man kan hitta svaret.. Till exempel "vem uppfann glödlampan? (nu var inte den frågan med på testet men ändå) ni kan hitta svaret i andra kolumnen" för vi hade först en box med massa ord, och sen meningar vi skulle matcha ihop med dom. Sedan var det två multiple choise, lite true/false och sedan två korta-svar frågor.. Jag ska dock göra dom två sista muntligt eftersom jag inte kunde förklara mig i ord.. haha

Nästa lektion var government, vi fortsatte med våra "kom på ett sätt att komma ihåg dom tio första amendments of the constitution". Vi är klara, och våra meningar är... Feed the bear queen, she rules. Och, Really cool boys pop pills. Det var Zane som kom på meningarna så han står för hur random och konstiga dom är haha.. Så F,B,Q,S,R,R,C,B,P,P är första bokstäverna av dom tio första amendments.. i ordning. Imorgon ska vi presentera dom.

Efter det hade jag Psykologi. Ni vet vikarien jag berättade om som vi hade i tisdags som INGEN gillade? I alla fall, när Mr Johnson kom tillbaka igår så hade hon inte lämnat en liten postit lapp med lite kommentarer om dagen.. Utan nej hon skrev en jäkla uppsats på 2-3 sidor. Hon hade nämnt ALLA som kom sent, ALLT som hände och hur folk betedde sig. I alla fall, hon hade skrivit typ 2-3 paragrafer (heter det så på svenska?) om MIG! endast mig.. Hon berättade hur jag skickat runt massa papper (jag gav Kayla ett papper, EN gång), sen kommenterade hon att jag gått ut, att hon inte visste att jag var en utbytesstudent och att det kanske var okej att bara gå ut från klassrummet där jag kom ifrån men det var ABSOLUT inte acceptabelt här borta.. Men det roliga var att Mr Johnson skrattade bara åt hela situationen, bad om ursäkt till hela klassen som tvingats stå ut med henne och sa till mig att han var ledsen och hoppades att jag var okej. Han skulle försöka hitta papperet så att jag kunde få läsa själv vad hon skrivit om mig.

Sista lektionen för dagen var Reading. Jag gjorde min Historia läxa och mer än så hann jag inte göra, jag fick se mina betyg i alla ämnen också. Mitt historia betyg har sjunkit till 91%, jag vet inte varför, men jag ska prata med henne imorgon. Och jag har 79% i ENGELSKA! jag har ett C, nästan ett B!! Det känns jätte bra.

Under lunchen idag köpte jag en Hope-tröja för Pink-out imorgon. Det är en rosa tröja, som stödjer bröstcancer och helt så ska så många som möjligt ha rosa imorgon eftersom det är Pink out inför fotbolls matchen!


Min fina hope-tröja.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Jag skulle vilja intervjua dig lite till min blogg! Kan du maila mig? [email protected]

2010-10-22 @ 07:52:01
URL: http://youbetterwork.blogg.se/
Postat av: natalie

haha är allt jag tänker skriva om eran vikarie ;)

2010-10-22 @ 15:36:54
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0