fyrverkerier

Godmorgon

Gardagen var helt amazing, eller en del av den i alla fall. Kristy kom och hamtade mig fran Tiffany, hon och Kiah hade kopt nya telefoner, och med nya menar jag nya som i att dom kom ut i butik for tre dagar sen. Sa jag har Kiahs gamla telefon nu! Wohoo, men jag tror jag ska fa en annan sa fort dom far ut den i butiken for dom hade den inte i lager.. Men jag har en telefon i alla fall. Mamma ringde en snabbis och sa gjorde aven Johanna, det var huur skont som helst att fa prata med dom. Men det kanns jatte konstigt att prata svenska, kanns som om jag har varldens fulaste dialekt och ja det kanns konstigt. Jag vill bara borja prata engelska med folk haha.

Tiffanys mamma kom och hamtade mig och korde till Verizon-butiken dar tiffany hade fullt upp att fixa sin nya telefon, samma som kristys och kiahs. For det var kop en fa en gratis erbjudande sa berattade Kristy det for dom sa dar var dom och fixade. Jag alskar den telefonen, tank er en iphone, lite storre men inte gigantisk, battre touch och allmant coolare. haha


it's awesome!

Sen korde vi deras moster eller nagot till Tiffanys mormor, hennes mormor ar sa sot. Jag lanade toan nar jag kom dit sa hon hade inte sett mig och sen nar hon sag mig sa sa hon: varfor berattade du inte att Edda var har? ah va roligt att se dig igen.. blablabla.. Hon ar jatte sot och jag far tydligen komma och halsa pa nar jag vill och jag ska kanna mig som hemma hos henne osv. I alla fall, mot Ohiostate matchen, vi satt pa en bar och kollade pa matchen med alla galna Ohio State fans. ALLA (forutom jag och tiffy och hennes mamma) hade nagot ohio state plagg pa sig och alla var helt galna. Det var faktiskt lite coolt.

Hundra glas sweet tea senare (ALLA dricker det har, det smakar vatten och socker.. och jag har tyvarr borjat gilla det lite) gick jag och Tiffany ut och vandrade i stallet. Det sag iprincip ut som om dom tagit the fair forra helgen och flyttat den ut till floden. Tagit bort djuren och karusellerna men annars PRECIS samma saker. Vi gick in pa ett hotell dar Kiah fixade sig infor Pageanten, dom skulle beratta vem som var vinnaren. Vi halsade pa henne och Kristy och sen gick vi och at lite strips med cheese. Helt okej var det, sen gick vi mot batarna dar Pageant grejen skulle vara. Det var hur mycket pageant folk som helst, forst alla tavlande, sen dom yngre vinnarna det har aret i andra tavlingar, en tjej var typ 3 ar gammal hur sot som helst. Och sen nagra av dom gamla vinnarna i den har tavlingen. Kiah fick tyvarr ingen placering men det ar nagot extra idag sa hon kanske far lite pengar. Det ar pengar for college som galler. Vinnaren fick 1500 dollar i college studier och nagot mer tror jag, och 2 och 3 plats fick lite mindre pengar.

I alla fall, efter det gick vi runt lite, kopte glass och satte oss pa Heck Heckert's bat. jag fick ett kort av honom, i stal eller nagot. han ar jatte trevlig. Fyrverkerierna borjade och det ar seriost det COOLASTE jag sett. Dom hade fyrverkerier fran bron, dom hade fyrverkerier i form av hjartan, dom hade ett vattenfall fran bron av fyrverkerier. Dom hade ALLT och det holl pa i kanske 20 min en halvtimme. Kandes som nyarsafton. efter det akte jag hem och sov.

Nu sitter jag har nere i kallaren, helt ensam ingen ar hemma vad jag vet vilket ar valdigt trakigt. Vet inte ens vart folket ar.. haha men forhoppningsvis kommer dom hem snart. Ska ga upp och kla pa mig, eller satta pa mig riktiga klader kanske det heter.. Puss

Kommentarer
Postat av: Isä

Onko siinäkin Ping?

2010-09-12 @ 19:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0