A i historia

Nu har jag precis slutat min träning. Klockan är 7 och jag ska sitta här i två timmar till och vänta på Kristy men det gör inte mig någonting. Tack för alla kommentarer haha det är så det ska se ut.

Som ni såg i inlägget under så ville en tjej att jag skulle beskriva min skoldag lite bättre så här kommer min dag.

Vi hade blockday jämna lektioner idag. Så vi gick först till vårat hemklassrum, där ropar dom ut i högtalarna "could you please stand for the pledge?" och alla ställer sig upp, vänder sig mot den amerikanska flaggan som finns i alla klassrum och lägger höger hand över bröstet och säger den fina lilla pledgen om hur bra amerika är. Läraren tar närvaro och vanligtvis får vi gå 8.14 men eftersom det är blockday måste vi sitta kvar och göra ingenting tills 8.50. När klockan ringde så gick jag till American History, vi började lägga ihop våra anteckningar till en uppsats och jag är faktiskt nästan klar. Och för att få MVG här behöver man inte den där tråkiga sidan om egna åsikter som jag är van vid att skriva, för jag frågade. Mrs Clark svarade: "no honey you don't have to do that, but sweden are much better at it, we should have it that way too..". Jag fick även en liten lapp om mitt betyg just nu, jag har 97% av 100 möjliga, vilket betyder att jag just nu har A i amerikansk historia. WOHO!

Vidare till fjärde lektionen som är American Government. Vi lär oss om regeringen i USA och i andra länder, vi skulle göra en tidslinje om 10 historiska händelser inom regeringen och landet. Sedan skulle vi rangordna dom i vilken händelse som var viktigast enligt oss. Vårat "team" hette Team Jungle och vi hade våran tidslinje i djungeltema riktigt snyggt faktiskt. Det gick bra att presentera och han är snäll mot mig eftersom jag inte riktigt kan alla händelser som dom andra..

Näst sista lektionen var Psykologi. Där läser vi om hur hjärnan fungerar, inte som man brukar göra, utan mer hur vi reagerar på saker och varför, olika teorier och stora människor inom psykologin och hur dom trodde att det var. Jag gillar klassen och det är roligt. Vi lämnade in våran läxa som vi gjorde igår och började med en liten undersökning. Mitt i lektionen hade vi lunch för en halvtimme, satt med Tiffany och lite senare kom även Tim och satte sig bredvid mig, eller det var väl snarare hans kompisar han satt bredvid men det var bredvid mig med haha. I alla fall så började jag höra "heyhey. ask her.... ask her... " och efter ett par minuter så frågade jag killen som bad folk fråga mig saker om han inte kunde fråga själv. Det kändes jätte jobbigt, för jag bryr mig inte om folk frågar men när folk viskar saker och skrattar och jag vet att det är om mig men inte om vad så blir jag irriterad.. Tim tyckte att det var jätteroligt, det gjorde inte jag haha. Sen gick vi tillbaka till lektionen och fortsatte med det vi gjorde innan lunch.

Min sista lektion var Reading, det är som studyhall (göra läxor) förutom att du får betyg i det, för du måste efter varje lektion skriva några rader om vad du gjort, lärt dig och vad du tyckte om uppgiften. Det är jätte skönt att ha det som sista lektion eftersom då kan jag göra eventuella läxor som jag fått under dagen.

När jag var påväg till bussen så skriker Scott "EDDA!" och börjar gå bredvid mig. Här är våran konversation
jag - hi, i'm sorry i don't remember your name, otherwise i would have said your name back haha
scott - haha my name is scott, i'm sorry i don't think i've told you my name. haha
jag - oh okay, ehm well SCOTT (som han sagt mitt namn tidigare)
scott - haha well, you can call me sexy if you want to. hahaha
*en lärare går förbi*
scott - hahaha oh hi (lärarens namn)
vi båda börjar asgarva eftersom han ser misstänksam ut

När jag kommer ut från byggnaden kommer läraren.
han - are you a freshman (jag förstår inte att folk tror det.. dom är liksom 95or och så liten ser jag väl inte ut att vara?)
jag - No i'm a junior..
han - oh, so you you know that..
jag - yeah i know..
han - good.

Det var nog det mest udda som hänt på länge tror jag.. Men det var faktiskt rätt roligt. Efter skolan fixade jag en liten matsäck som jag kunde ta med till gymmet och så åkte jag hit och tränade. Nu sitter jag här som sagt och väntar. Jag hoppas min skoldagsförklaring var bättre.

Det är rätt dåligt väder här idag, det har regnat och åskat hela dagen men förhoppningsvis blir det finare imorgon.

Kommentarer
Postat av: Isä

Onko sinulla kuvia koulusta?

2010-09-17 @ 21:51:01
URL: http://jaahur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0