blockday-thursday

Hejsan! Sitter på gymmet nu, har precis haft träning. Mina toe touches börjar faktiskt se helt okej ut och det är ju alltid bra. Vi klarade ena sidan av pyramiden och jag behöver inte vara bas längre! WOHO! Underbart, men jag får väl någon annan uppgift istället.

Blockday idag igen, på extra help-passet gick jag till Mr Schob för att få hjälp med government grejen eftersom vi har prov imorgon. Han gav mig provet och facit och sa att jag skulle gå igenom provet och sen kolla igenom om jag hade rätt medans han skulle gå iväg och göra något. I alla fall, det var inte mycket jag kunde och han började gå igenom svaren med mig, lite sjukt att han gav mig provet sådär. Hans hemklassrum är galet, massa fotbollsspelare, en av dom han tog en brownie idag och la den i en tacos och åt, dom häftade varandra med en häftapparat i armen så att det blödde och flyttade om hans bokstäver på dörren till "Jacksonville sucks" istället för vad det nu stod innan. Jacksonville är laget vi möter imorgon.

Sen hade jag amerikansk historia. Min lärare bad mig att "sit down and be bored" eftersom jag lämnat in våran uppsats. Jag lät Tiffany läsa igenom den och hon sa att den var bra men att jag förklarade alla saker jätte mycket. Men jag menar det ska man väl göra? eller är det bara jag som missuppfattat allting?

När dom där hemskt sega en och en halvtimme var över så gick jag till American Government. Vi fick välja mellan att gå igenom provet (det jag gjort på morgonen fast utan facit) eller fortsätta våran review quiz. Vi valde det senare, det var precis dom frågorna som var på provet som han frågade om och eftersom jag kollat igenom så hade jag otroligt nog lite koll. Mitt lag vann i alla fall och vi kommer att få 10 bonus poäng på provet. Vilket betyder att om jag får till exempel 30/70 rätt så kommer mina bonuspoäng göra så att jag får 40/70! Rätt awesome.

Nästa lektion var Psykologi, vi fick tillbaka våra prov. Jag hade 48/50, det vill säga 96%, vilket betyder ett A. Haha, vi fick även se vårat betyg i kursen och jag låg på 95%. Jag älskar hur lätt det är att få bra betyg på det här stället. Har A i två klasser hittills och imorgon får jag veta resten. Vi fick även en ny uppgift, vi ska välja en fobi eller problem som barn i åldern 4-7 har, till exempel rädd för mörker, monster under sängen, mobbning osv. Sedan ska vi skriva/rita en barnbok på 7 sidor där vi ska få barn att komma över sin rädsla. Så när ett barn läser vår bok så ska deras rädsla försvinna i alla fall lite. Ska bli.. intressant. Mitt i lektionen hade vi lunch också, vanligtvis sitter jag med tiffany på torsdagar men idag dök hon inte upp så jag satt med Catilyn och hennes kompis vid bordet längst fram (som egentligen inte tillhör matsalsborden) eftersom dom var tvugna att sälja homecomingbiljetter. Jag kände mig uttittad.. haha

Sista lektionen för dagen, Reading. Idag blev det inte mycket gjort alls, vi hade en vikarie som inte brydde sig speciellt mycket alls. Dakota (en kille) satt och hittade på historier om alla och sen diskuterade vi allt mellan fotboll, blackpeople (eftersom Mo är svart och han är 75%), och allt konstigt. I konversationen var det, Dakota, Mo, Heath, jag och Katie, och en jätte konstig irriterande kille haha.

När jag kom hem åt jag lite mat från igår för att sedan åka hit.

Alla mina killkompisar är jätte tråkiga, på vägen från lunch tillbaka till psykologin gick jag med Josh, frågade om han skulle på homecoming men nej han visste inte och trodde att det skulle bli tråkigt. I nästan 4 min försökte jag övertala honom att han skulle gå och att det skulle bli kul, jag ska ju vara där! haha men nej tråkig som han är så ändra han sig inte. Sedan efter psykologin frågade jag Ben om han skulle gå men nej han var inte heller säker och kände inte för att gå.. Herregud vad är det med mina kompisar! Och jag behöver en date, inte för att jag kanske tänker umgås med honom men det skulle vara kul. catilyn har redan erbjudit sig typ 10 gånger.. haha

Så nu ska jag sitta här i en och en halv timme till och försöka hitta någon trevlig att smsa med! puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0