DC thursday

Äntligen hemma, hade så sjukt roligt men det är alltid skönt att komma hem. Här kommer mitt inlägg om min Torsdag. Tar en dag per inlägg för annars blir det typ oändligt långt och ni kommer tröttna!

TORSDAG:

Nu är jag i DC och min dag har varit super.

Igår kväll åkte jag till Steves hus och där träffade jag Fritiof, och två norska tjejer som heter Astrid och Andrea och dom är hur snälla som helst. Det kom en massa folk och runt 00.30 bad Linda (steves fru) alla tjejer att gå ner i källaren och alla killar att stanna uppe. Väl nere gick några av oss och sov lite, jag var en av dom. Så när jag vaknade upp runt halv 3 igen så var jag helt död.


Astrid, Fritiof och Andrea hos Steve


Kevin (Ohio), Yen (? Kina), Andrea (Norge), Fritiof (Sverige), Astrid (Norge), Jag, och längst fram Lo (Brasilien)

Vi åkte till bussen med alla våra saker och vi började vår långa resa mot huvudstaden. Satt bredvid Fritiof, och bakom oss satt Norskarna. Vi somnade nästan på en gång (runt 4 i alla fall) och nästa gång jag vaknade var vid 8. Himla skönt, dock låg jag inte så skönt, mina fötter och knän hade somnat, om jag försökte ställa mig upp så föll jag typ ihop för att jag inte hade någon känsel i knäna och ryggen gjorde ont. Vi stannade vid Shoney’s och åt frukost, gott var det. Så blev det någon timme till i bussen.


Breakfast


efter frukost, jag och fritiof

Vi klev av och gick på en guidad tour på en STOOR kyrkogård för krigshjältar och folk som varit med och dött i krig för att försöka skydda USA. Mäktigt var det, vi såg John F Kennedy’s familjegrav runt ”the eternal flame”. Det var supervarmt ute och vårat val av mjukisbyxor för bussresan ångrades rätt rejält. Det var nog lätt närmare 25-30 grader. Så efter det blev det lunch på Cici’s pizza, som var en buffé med sallad, pasta och pizza där man fick äta så mycket man orkade. Gottgott, och jag fick en chans att byta om till shorts och det gjore även några andra. Man märker kulturskillnader när en av våra ”föräldrar” som är med på resan blir arg och nästan skäller ut Andrea för att ha bytt om på bussen (även fast ingen såg henne eller visade någon kroppsdel alls, och Fritiof blev hon också arg på även fast han bytte om på toaletten som vi har på bussen. Det är ju tydligen ”inappropriate behavior and we don’t want the guys to think that its acceptable”.

Efter en god lunch så blev det The Jefferson’s memorial. Vi tog lite bilder och kollade runt och sen gick vi till baksidan av byggnaden där de hade en vakt som tog 21 steg åt ett håll, stannade och så 21 steg tillbaka. Han vaktade hela området om jag förstod det rätt, och anledningen till hans 21 steg var för att 21 symboliserade något inom armén, det var max något man kunde ha. Anledningen till att vi kollade på det här var att det var dags för ”vaktbyte”, vakterna går 30 minuter tror jag innan dom byter skift. Det spelar ingen roll om det är tornadostormar, snö, regn, is, sol, 40 grader dom går där 24 timmar om dagen, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året. Det var rätt mäktigt faktiskt, Fritiof filmade så jag kanske snor filmen av honom senare.


jag och vackraste Bel (isabel)


Kyrkogård för alla krigshjältar


Jag med DC i bakgrunden


President John F. Kennedy's grav, familjegrav. Eternal flame brinner i bakgrunden


Hela gruppen


när vakterna byttes

Sedan var det dags att åka hem till hotellet igen, men bara för att lämna sakerna för då var det dags för middag. På olive garden. Jag som ÄLSKAR Olive Garden hade höga förväntningar, som tyvärr sänktes. Vi fick 25 dollar och det vi inte spenderade på mat fick vi behålla, jag hade ju dock ett presentkort så jag betalade min lunch med presentkortet och behöll mina 25 dollar. I alla fall, jag beställde en vatten, en strawberry lemonade drink och soppa. För jag tänkte ju att ”åh Olive garden har alltid massa sallad och breadsticks som man kan äta hur mycket som helst av” och jag var absolut inte hungrig. Ja, för det första får jag ut min soppa innan varken salladen eller breadsticksen. Så vi äter vår mat, och SEN får vi bara breadsticks som inte ens var sådär goda som dom brukar vara. Det enda bra var att av någon anledning så hade servitören bestämt att jag inte skulle betala för min soppa, så det enda som fanns på min räkning var min lemonade som var ca 4 dollar. Min soppa stod dock på Fritiof’s kvitto då dom hade räknat med att min mat var ”förrätt” och då räknade dom in det till Fritiofs mat. Men dom hade liksom inte räknat in priset. Så jag åt billigt och tacka för det.


älska hotellet


Olivegarden, leker asiatiska turister.

När vi kom till hotellet så bytte vi om, gick ner och sprang lite på springbandet och sen badade vi i poolen. Jag delar rum med Lo från Brazilien och Belle (isabelle) från Tyskland. Supersnälla. Nu blir det sängen för imorgon är det shopping, lincoln memorial och annat som väntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0