english homework, no thank you!

Jag har spenderat hela dagen till att ta det lugnt och så har jag läst lite. Nu sitter jag här med Alexa och jag tänkte göra min engelska läxa som går ut på att måla vad författaren beskriver när hon beskriver tapeten. Alltså välj ett stycke ur berättelsen där hon beskriver tapeten och rita vad hon beskriver.. Lättare sagt än gjort, för här är min beskrivning..

one of those sprawling flamboyant patterns committing every artistic sin. it is dull enough to confuse the eye in following, pronounced enough to constantly irritate and provoke study, and when you follow the lame uncertain curves for a little distance they suddenly commit suicide - plunge off at outrageous angles, destroy themselves in unheard of contradictions.
The color is repellent, almost revolting; a smouldering unclean yellow, strangely faded by the slow-turning sunligt.
It is a dull yet lurid orange in some places, a sickly sulphur tint in others.


Om någon av er är lite artistisk så kan ni gärna få måla den åt mig så att jag kan få lite inspiration ;) haha jag har absolut NOLL fantasi om vad jag ska rita eller hur jag ska rita.. Alexa hade en idé men jag vet inte hur jag ska måla det .. ÅH ångest, så ska vi förklara det också. YAY

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du klarar även den här uppgiften. Jag säker på det!

2011-02-28 @ 09:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0