reportcards and bloodgiving



Blodgivardags i skolan idag. Jag hade helt glömt bort det tills 4th period då Mr. Schob kom och gav mig en liten biljett där det stod mitt namn och 1.45 (tiden jag hade). Jag som är rädd för blodprov blev jättenervös, haha fråga inte varför jag ens anmälde mig i första hand. Så under 7th period gick jag och Kaylyn dit, jag skrev upp mig och fick denna fina klisterlapp att sätta på tröjan (det är bara den gröna cirkeln, det vita utanför är ett papper) och jag satte mig ner, drack vatten flaskan jag fick. Efter bara någon minut så sa dom att det var min tur, men eftersom jag glömt ett ID-kort (eftersom jag inte visste att det var idag) så sprang jag ner till the office så att Connie kunde skriva ut en lapp åt mig med mitt födelsedatum osv. Så gick vi tillbaka och jag satte mig där inne då de sticker en i fingret för att kolla så att man har rätt mängd järn (heter det så? iron i alla fall) i sitt blod. Men så långt hann vi inte, för då såg hon att om man bott i Europa längre än 5 år efter 1980 så får man inte ge blod i USA, för det var ju galna ko sjukan och Europa hade gjort något annorlunda än USA och då kunde dom inte ta risken. Så min nervositet i onödan.. Så personen som kommenterade tidigare att man inte kunde om man bott i Europa hade rätt.

Så dagen har varit bra, under första lektionen så kunde inte tyngdlyftarklassen komma in i deras lilla del av gymmet så dom fick ha idrott med oss vilket resulterade i ca 30 pers som spelade matball (fast man var tvungen att springa runt "banan" inte som frukten banan, utan som en bana, två gånger istället för en) och utav de 30 pers så var 3 tjejer. INTE KUL! haha. Idag var alla sophomores (dom som går andra året på high school) på en fieldtrip till the career center. Så på historian var det jag och 4 pers till, tystaste historia lektionen någonsin. Och under lunchen så var halva matsalen tom också.

På lunchen fick vi våra reportcards också. Så här ser mina betyg ut nu efter första terminen:

Advanced P.E - 100
American History - 84
American Government - 90
CP English 3 - 86 (fick 91 för dom senaste 9 veckorna men eftersom mitt betyg var 81 första 9 veckorna så blev det lägre)
Psychology - 94
Treble Chorus - 95
Reading - 100

Så min GPA (grade point average) är nu 3.7 utav max 4.0, så jag är nöjd.

Nu om ca 15 minuter så kommer Patti (farmor) och hämtar mig för träning. Och sen har jag MASSA läxor att göra, i både engelska och historia. Så jag tänkte ta något att äta och göra mig klar för träning, kommer bli en hård träning..

JUSTE, du som ville ha länk till Colin's videosar HÄR har du hans youtube-sida

Kommentarer
Postat av: Victoria

SV: Tack för svaret :)

Väldigt mer exakt än här i Sverige haha

Hoppas du har det underbart där borta och får ett fortsatt bra år!

Bra blogg föresten :D

Kram.

2011-02-10 @ 22:46:37
URL: http://victorialinneaahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0