Glad alla hjärtans dag!!

Hejsan!

Alla hjärtans dag idag då! Man såg tjejer gå runt i skolan med stora nallebjörnar, blommor och andra söta saker som de fått från sina killar. Jag fick nöja mig med ett kort från Tiffany, ett från Jessica och ett hjärta med ett brasilianskt armband och lite choklad från mariana. Fast det räcker väl bra till mig. :)



Dagen var bra, vi fick ta ett test på historian där vi fick ta hjälp av glosorna vi skrivit ner förra veckan. Så hade man bra anteckningar och beskrivningar så var man okej. På government fortsatte vi sätta ihop våra förslag eller vad man ska kalla det. Så snart är det dags för debatt och försöka få igenom våra nya lagar. Lagarna vi försöker få igenom är, håll i hatten.

Lower the drinking age to 18
Legalize marijuana
Legalize prostitution
Legalize death penalty (vilket det redan är men ändå.)
Legalize gay marriage


Man skulle kunna kalla min klass, knäpp, galen, kreativ, dum, smart.. ja lite allt möjligt. Några av punkterna är på skoj och bara för att göra det hela lite roligare.. så ja ta det med en nypa salt, för hela min klass vill inte att folk ska kunna vara prostituerade och kunna röka marijuana.. Så ja, nej vi tycker inte helt seriöst att alla dessa ska gå i lag. Fast det kanske finns någon enstaka. men det gör det väl alltid..

På career ed så fick vi lyssna på en kille från the marines (armen, dom som är på vattnet) och pratade ltie om hans jobb. Verkar ju lite awesome, om man får ett scolarship från dom så betalar dom alla dina 4 år av college och allting du behöver och så får du betalt massa. Sen När du är 38 så tar du pension och du får betalat för att vara pensionerad i resten av ditt liv och det är rätt bra betalat. Synd bara att jag inte tror att jag skulle passa inom militären. Så vi får se hur det blir med den drömmen! haha juste, dom fixar gratis greencard om man inte är amerikansk medborgare och det är ingen väntetid. haha för jag frågade om man var tvungen att vara amerikansk medborgare eftersom det tog typ 5 år att få ett green card och då sa han att dom fixade det. Så nej ingen kariär inom militären men det hade ju varit rätt nice. Fast han sa att det är 4 års bindningstid och om man efter 4 år inte vill fortsätta så behöver man inte (college är 4 år haha).

Men nu har jag strax träning, så jag skriver mer ikväll! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du blev ihågkommen, det var väl huvudsaken, eller hur?

2011-02-15 @ 14:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0