Pittsburgh

Nu ligger jag i min säng i pittsburgh. Lång dag och jag är helt slut, men så sjukt laddad inför morgondagens tävling och håll i hatten. IKEA, SVENSKA KÖÖTTBULLAR och SVENSKT GODIS!!! Muuumms.

Jag glömde berätta att igår på auditionen fick man "high school musical" känslan. För det första så påminner våran körlärare så sjukt mycket om drama läraren i HSM filmerna, och sen var allt så likt. En kille spelade piano och hon satt bredvid och lyssnade när alla sjöng osv.. Det var rätt coolt faktiskt, och vi kommer inte få veta resultaten förens på Tisdag eftersom det är Presidents Day på måndag och då har vi ingen skola. Egentligen var vi lediga tisdag också men tack vare all snö så bestämde dom sig att ta tillbaka vår ledighet.

Så en till varm dag och jag gick runt i flippflopps som jag saknat så sjukt mycket. Under historian så fick vi sitta i the computer lab och leta på 3 parker i en stat vi blev tilldelade som CCC antingen byggt eller hjälpt till med. CCC var en organisation under the great depression som hjälpte arbetslösa få ett jobb då arbetslösheten var så sjukt hög. Dom gjorde tydligen mycket bra. Min stat var Arizona. Jag hann inte klart, hann klart med en och en halv park men jag vet folk som inte ens började så jag ligger nog helt okej till. Och läraren sa att det var okej, vi hade en elev från OU (ohio university) som hade hand om våran lektion då hon måste ha ett visst antal timmar av praktik eller nåt sånt.

Under 4th period så kom Mrs. Presley och en till counsleor och pratade om scheman och ämnen nästa år. Massa dom ska tänka på osv, jag satt där och lyssnade även då det inte hjälpte mig något alls. Jag åker ju hem.

Vi fick tillbaka massa anteckningar idag på engelskan och jag såg med glädje att jag gjort bra ifrån mig på alla! Det går ju rätt bra för mig nu, även om jag i mitt huvud fortfarande inte är bra på engelska. Eller inte så bra som jag skulle vilja vara, och hade förväntat mig att vara.

Jag har insett att jag faktiskt finner Career Ed rätt rolig, mest för att Gavin och en kille som jag inte kan komma ihåg namnet på sitter runt om kring mig och dom är så himla sjuka. Jag skrattade så sjukt mycket idag och Mrs. Farley frågade mig till och med om jag behövde hjälp med något eller om dom störde mig. Vi fick ett papper med olika kategorier så skulle vi ringa in 3 från varje grupp som vi var mest intresserade av, det var jobbaktiviteter, aktiviteter, skills, och annat. Så när man gjort allt så plusade man ihop sina svar och så fick man ett arbetsområde som passade en. jag fick Social något, jag var väldigt social, var duktig på att lära ut och prata inför folk (haha stämde kanske inte så bra) osv. Och det roligaste är att ALLTID är minst hälften av arbetsförslagen något med lärare eller skola, och jag har alltid sagt att jag absolut inte vill bli en lärare.

Under reading så kom jag och Mrs. Hukill på att jag skulle gå på college tillsammans med hennes dotter megan. För hon frågade vad jag hade för framtidsplaner och jag sa att jag skulle älska att gå på college i usa men att jag inte var helt säker. Hon sa att dom försökte få in megan till "university of kentucky" eller nåt och att man kan läsa nästan vad som helst där, så då tyckte jag att jag kunde gå där med henne. Haha och hon sa att Megan skulle älska det och att vi kunde vara rumskamrater. Det hade varit underbart om det inte varit så att hon tar studenten 2012 och jag tar studenten 2013..

När jag kom hem var det, in och hämta väskan och åka. jag, kiah, kristy och madison åkte mot Pittsburgh med ett stopp på Spaghetti Warehouse där vi åt middag. Det var en 3 rätters för 10 dollar vilket är väldigt billigt då varmrätten vanligtvis är runt 9-10 dollar. Så det blev, sallad, spaghetti och köttbullar, mozarella sticks och någon efterrätt för mig. Jag var så himla proppmätt, orkade inte ens äta upp all min mat. Men gott var det. Sen åkte vi till hotellet och jag ska väl sova snart tänkte jag. För imorgon är det dusch och sen IKEA och sen tävling som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0