Monday but a thursday??

Nu är jag hemma igen efter en lång skoldag. Eller så lång var den ju kanske inte med tanke på att vi hade en 2 hour delay. + att vi på en MÅNDAG hade torsdagens blockschema eftersom vi missade det förra veckan. Så bara jämna lektioner. Så på historian fick vi fortsätta med våra studyguide's som innehåller sammanlagt 6 kapitel.. Inte kul att behöva komma ihåg allt det. Men det ska nog gå hyfsat, har ju hasat upp mitt betyg från ett 79 till 84 här tack vare vårat test vi tog. Så nu har jag A i allt förutom i historia , för även mitt government betyg gick upp till en 90%. Lycka.

Så på government så presenterade vi våra "sections" och skulle ta anteckningar på allas redovisningar. Vilket inte gick så bra. Han sa att min grupp hade mycket bra information så det lät ju rätt lovande i alla fall. Resten av lektionen lät han oss jobba på våra study guides som han faktiskt tänker samla in innan provet... Så det gäller att göra ett bra jobb.

På psykologin började vi kolla på filmen "Sybil" som handlar om tjejen Sybil som har 16 olika personligheter.. Jätte psyko, för en sekund är hon jätteglad och två sekunder senare kan hon skrika och göra allt för att folk ska låta henne vara, är baserad på en sann historia. Hon blev misshandlad av sin mamma när hon var mindre, vilket förklarar hennnes personalitetssplitring eller vad man ska kalla det. För man brukar oftast se det så att när någon blir misshandlad så är det som att slå sönder ett glas där varje glasbit representerar en personalitet. Dom är ofta olika "personer" också, så hon hade en som hon sa var kompis med Sybil. Hon trodde helt seriöst att hon var hennes kompis och det var lite freaky. Men men så kan det gå.

Reading var bra för jag fick mycket av min historia läxa gjord, och nu sitter jag här hemma. Får se vad jag hittar på att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0