svar på kommentar, cheerleading i usa

Anonym om Its starting to snow:
Hej!, Jag går på cheerleading här i sverige och undrar om jag kan fortsätta med det i high school då?? När är try_outsen och vilken nivå ligger dem på i bygg och gymnastik?? :D <3

Jag tränar inte cheerleading i min skola, men det kan man absolut göra. Tryouts är lite olika, ibland är dom på våren, ibland är dom precis när skolan börjar. Man får helt enkelt prata med coachen när man kommer hit, men oftast så går det bra. Nivå beror helt på skola och hur duktiga cheerleaderna är. Allstar cheerleading (som jag håller på med) är dock mer likt "svensk cheerleading", dom har 5 olika nivåer. Där Nivå 5 är den svåraste (som man ser i World's tävlingarna). Jag är i Nivå 2 där man är tillåten att göra flickisar som det svåraste, extension, och lib i prep. Alla "levels" har toetouch, pike, front hurdler osv.. så inga x-hopp eller ljushopp här :) Även våra Tiny's gör dom hoppen (dom är 3-5 år) :) hoppas jag svarade bra.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack det hjälpte jätte mycket :D

2011-01-12 @ 20:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0