Svar på kommentar, explorius

Jag svarar mycket hellre på kommentarer i folks bloggar, men eftersom det här KAN vara en fråga många undrar över och hennes blogg verkar inte vilja öppnas på min dator just nu.. Så då får jag göra såhär :)

Madde ([email protected]) om Morning morning:
Hur lång tid tar det efter intervjun med Explorius tills man får veta om man får åka? :D

Det beror helt på, efter intervjun innan man får bekräftelse att man fått en plats på programmet tar inte lång tid alls, kanske en vecka eller så. Men innan man får familjen tar mycket längre tid. Det är ca 12 internet sidor man måste fylla i, massa läkarbesök + 3 sprutor (om du inte redan är vaccinerad mot hepatit a,b) papper som lärare måste fylla i osv.. När du sen fyllt i alla papper som tar en lång stund så kommer dom skickas till den amerikanska organisationen (ja det är inte samma som den svenska, men dom sammarbetar). Och de kommer sedan börja leta familj. Vissa får i Januari, medans vissa får en vecka innan avresa. jag fick min i slutet av maj och jag tror jag var klar med allt pappersarbete i Januari (-visumansökningar som man gör på sommaren). :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0