svar på kommentar, lång

milea  ([email protected]) om Cocoo.se:
Hej! Jag kanske ska åka som utbytesstudent om 3 år. Men jag är lite fundersam över att man ska ''gå om'' ett år och se sina vänner ta studenten ett år före. Är det värt allt? hur tänkte du? Har också alltid undrat ifall high school är som tv-serien Glee? Och hur är Ohio som stat, har nämligen funderat på att önska Ohio, Och hur ser en typisk amerikansk kille ut i din ålder? :)
Kram!

Hej, men gud va roligt! Jag var PRECIS som du, jag visste inte heller om jag ville gå en klass under alla mina kompisar när jag kom hem. Men min pappa fick mig att inse att det faktiskt är värt, för vad gör det om du tar studenten ett år senare? Visst du måste gå ett extra år, men hur många från din klass fick bo ett år i USA och gå på ett riktigt high school? Jag gissar på att det inte är många, om det ens är någon alls. Och när jag kom hit insåg jag att det är värt så mycket mer, och det är det bästa valet man kan göra!

Glee.. jag måste nog vara enda människan i världen som inte sett Glee, men high school är fullt med drama och folk överreagerar på allt, men det är ju det som är lite av skönheten. Alla och jag menar ALLA är supersnälla mot en och nyfikna på den nya foreign-tjejen så min lilla farhåga över att inte få vänner suddades ut rätt fort. Så om det är som Glee kan jag inte svara på och alla high school's är ju olika men filmer/serier överdriver ofta, men jag vet ju inte, jag menar dom måste ju haft något att grunda alla tonårsfilmer och serier på. ;) Men high school har oftast mycket mer regler än en svensk skola.

Jag trivs superbra i Ohio och om du haft tankar att välja Ohio så tycker jag absolut att du ska göra det. Nu är ju Ohio rätt stort (eller stort nog att jag inte varit överallt) men jag rekomenderar Ohio. Sådär lagomt väder, när jag kom hit hade vi 25-36 grader varje dag till någongång i Oktober, visst vissa dagar var lite kallare men överlag. Sen vart det lite kallare och vi fick snö i mitten på December. Så vi har snö men det stannar inte på marken sådär superlänge, utan smällter oftast bort efter en liten stund. Sen tror jag inte vi haft kallare än -10 någonsin här sen jag kom hit. Så om du gillar snö i måttliga mängder så är ju Ohio rätt bra ;)

Jag vet inte om utseendet är en så stor skillnad från här och hemma, visst det finns fler snygga killar i sverige men det finns några här också. Men man får inte ha för höga förväningar och krav för då kan det bli svårt ;). En typisk kille i min ålder är superframåt, pratar och flörtar helt öppet med alla tjejer i princip vilket kan vara rätt charmigt om man inte faller för hårt för det (foreign girls är väldigt populärt att flörta med), utseendet är svårt då ALLA ser olika ut. Killar är rätt korta här borta, eller kortare. Men för mig som inte ens är 160 så spelar det ingen roll. Dom är väldigt snälla. Som du ser beskriver jag inte utseende sådär jätte mycket för det går inte, vissa har brunt hår, vissa har blondt osv.. Men jag tänkte beskriva dom mest populära "beteendena" som dom flesta har. Det kanske låter som en besvikelse för dig vissa saker i mitt svar, eller kanske som en glad överraskning jag vet inte. Men det är inte så illa som det kanske låter men jag tänkte i alla fall berätta hur det är så att du är beredd ;) Himla långt svar blev det.. Men jag hoppas du fick svar, för jag försökte. Och om du inte fick svar på något kommentera med en ny fråga om det hehe.

Kommentarer
Postat av: Therése

SV: Ja det är ju ganska dyrt där tyvärr "/

Vilka intressanta svar på frågorna! :)

Själv så ska jag flytta till USA så fort jag har möjlighet så det är intressant att få veta vad andra svenskar tycker :D Kram!

2011-01-22 @ 11:50:12
URL: http://theresehyden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0