Balsammetoden

Jag tror inte jag nämnt detta, men den här veckan började jag med Balsammetoden. En metod som går ut på att utelämna alla uttorkande och skadande produkter till håret, så som; schampo, plattänger, locktänger, hårspray.. I princip allt som innehåller alkohol, silikon och mineraloljor. Tyckte det först lät jätteäckligt, att man absolut inte skulle använda schampo, men hur skulle då håret bli rent och fint? Men jag läste på en massa och eftersom mitt hår är tunt, växer inte så bra och blir väldigt lätt slitet så tyckte jag att det var värt ett försök. Så jag införskaffade lite balsam, inpackning och honung och började. Jag har nu tvättat håret 3 gånger på detta sättet. Tvättade först rent håret med balsam (så som jag tidigare använt schampo) och sedan lagt i en inpackning i topparna eller använt samma balsam + lite honung. Och sedan sköljt ur det. Måste säga att jag är positivt överraskad. Håret kändes lenare och inte lika torrt, kanske lite tidigt att se några stora resutat redan men jag är väldigt nyfiken på hur det ser ut om ett par veckor.



Nyfiken och vill läsa mer om detta: Lockig.se, superbra hemsida som förklarar allt, har även tips på vilka slags balsam som är rekomenderade och vilka ämnen man ska akta sig för i innehållsförteckningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0