candy corn

Imorse hämtade Katelyn upp mig runt halv 9 för att sedan åka till Bob Evans och äta frukost. Det var vi två, Megan, Megan, Megan (ja tre olika.. haha), Kaylyn, Heidi, Elizabeth och Taylor Bryan om jag minns rätt. Jo juste, en av alla megans (hon jag känner minst) hade tagit med sig två av sina killkompisar som gjorde hela situationen konstig. I alla fall, blev French Toast med bacon på sidan för mig. Måste säga att dom har nog bästa frukosten någonsin, fick apelsinjuice och vatten helt gratis också och typ cherrybread som var supergott. All min mat slutade på 5.08 vilket är ca 35 kr eller så. Och för en mättande frukost så är det rätt bra tycker jag.

När vi ätit klart och betalat så var klockan 10.15 och vi hade 45 minuter innan skolan började. Vi körde runt lite i Parkersburg och sen åkte vi till en bensinmack bredvid skolan där vi köpte lite tuggummi innan vi tillslut bestämde oss för att åka till skolan. Det var udda blockday och på idrotten spelade vi vårt konstiga europeiska spel. Efter det var det 3rd period då jag är T.A för Mrs. Hukill, vi satt i biblioteket och eftersom skoldagen var förskjuten så åt vi lunch den klassen också. Ja hungrig var väl det sista jag var. Blev en kringla och lite fruktbitar för mig och det räckte gott för resten av dagen. Vi fick även tårta under 7th period (kör) för att fira Maddie's försenade födelsedag.

Innan träningen så körde Kiah till KFC (kentucky fried chicken) och köpte mat åt sig själv så jag köpte lite hotwings så att jag skulle klara mig resten av dagen. Träningen gick bra och i slutet hade vi conditioning och jag har nog inte varit så slut på länge.. Till och med våra små springpass känns lättare.

Juste, innan jag åkte hit så sa en kompis åt mig att jag måste leta efter något som heter "candy corn", ett slags godis som innehåller :

  • Sugar,
  • Corn Syrup,
  • Confectioner’s Glaze,
  • Natural and Artificial Flavors,
  • Salt,
  • Artificial Colors, (FDC Yellow 6 Lake, Red #40, Red 40 Lake, Yellow #5, Yellow #6, Blue 1 Lake, Blue #1, Yellow 5 Lake),
  • Egg Whites,
  • Honey Glycerin,
  • Mineral Oil,
  • Carnauba Wax
Med andra ord, iprincip bara socker. I alla fall, jag hade inte lyckats hitta det och igår satt Katie och målade i sin målarbok och på bilden fanns det candy corns. Så jag frågade henne om det var candycorns och det sa hon att det var och när jag nämde att jag aldrig haft det så lovade hon att ta med sig lite till mig. Sagt och gjort, imorse kom hon fram med en hel påse med små alla hjärtansdags färgade candy corns (rosa, vita, röda). Haha ja, socker innehåller de ju absolut, smakar ju knappt något annat. Men folk här borta verkar ju gilla det, och jag måste medge, efter ett par stycken så smakar dom helt okej. Usch, USA hjärntvättar mig.


lite av mina candycorns.

Nu, sängen! Men läggdags är det nog inte riktigt, behöver ju inte gå upp förens runt halv 10 eller så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0