FURBY'S do you remember them?

Här kommer ett till av mina lite random inlägg om allt och inget. Det här inlägget handlar om en bortglömd leksak som var SUPERPOPULÄR i slutet av 90talet... Nämligen THE FURBY!! Den talande robot leksaken som var helt omöjlig att få tyst på. Men ändå så ville man varje dag leka med den. Jag vet inte om jag bara var för liten för att förstå det eller om jag bara glömt bort det men det visar sig att när man först får den så pratar den bara Furbiska, och ju mer man leker och pratar med den, ju mer engelska lär den sig.. Hah så i slutet kunde den liksom ha konversationer och sånt.. Coolt ju, synd att man inte var proffs på engelska. Men jag kommer ihåg tillräckligt att den alltid var hungrig (då fick man trycka fingret mot dens tunga tills den var nöjd) och ibland ville den ha en kram, och om man täckte för ögonen så blev den rädd (var rädd för mörker) sjöng och dansade när den var uttråkad osv.. Någon mer än jag som hade en sån?




jag kommer inte ihåg att min furby pratade så bra engelska.. haha fast det kan ju ha varit jag som inte kunde engelska heller.. haha till exempel när man matade min så sa den bara more tror jag.. haha ja ingen duktig furby hos mig inte.. och jag ÖNSKAR min varit så lätt att söva.. haha

Kommentarer
Postat av: Mamma

Klart vi kommer ihåg vårt söta, gröna Furby! Nu står han i skåpet utan batteri. Det enda sättet att få honom tyst!

Fast det var rätt gulligt när han sa: Hunk me! Hungry! Boring!!

2011-03-03 @ 10:21:39
Postat av: Madde

Ååååh, jaa, dom kommer jag ihåg! :D gud vad roliga dom var! :D

2011-03-03 @ 10:41:53
URL: http://missduchess.devote.se
Postat av: Victoria

haha ja! Jag hade allt en sådan ;) Men den var inte alls så snäll som på filmen ovan :O

2011-03-04 @ 17:50:41
URL: http://victorialinneaahlberg.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jaa en s[n hade jag ocksa!! Hahaha jag var typ radd for min sa det slutade med att jag kastade in honom i garderoben sa fick den ligga dar och do pa batteri ;)

2011-03-04 @ 21:40:39
URL: http://josefinsusa.blogg.se/
Postat av: Therése

Haha åh jag hade också dom! Haha fast vad jag minns så var alla mina från McDonalds :P

2011-03-04 @ 22:04:09
URL: http://theresehyden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0