tillbaka till en normal vecka

Gokväll.

Det är dags för mig att sova men jag tänkte slänga in en liten snabb uppdatering om min dag. Det var för det första JÄTTEJOBBIGT att gå upp imorse, var ju van vid att få sova 3 timmar längre. Jaja, iväg kom jag och Alexa som också åkte buss imorse.

Vädret har varit som vanligt varmt men rätt fuktigt, och senare på dagen började det regna och åska.. Jag hatar när det är varmt och regnigt för det blir så fuktigt och kladdigt. Usch. Skoldagen gick väl bra, spelade dodge ball på idrotten, gjorde det lättaste vi gjort NÅGONSIN på historian. Vi fick en karta över Europa och det gällde med hjälp av bok eller karta fylla i alla länder, hav osv.. Ja svårt svårt ;) Vi har börjat med WW2 så vi fick fylla i vilka länder som tillhörde the allies och vilka som tillhörde den andra gruppen..

Under government klassen så kom Mr. Schobs fru och hälsade på med deras nyfödda Addison. SÅ SJUKT SÖT BÄBIS. Haha vi var ett par stycken som turades om att hålla i henne och när man väl fått henne så ville man typ inte lämna ifrån sig henne..


snodde en bild från Elizabeths facebook. Här är hon med lilla Addison Faith, i bakgrunden Mr. and Mrs. Schob :)

På engelskan fick vi en bok, som heter "Secret lifes of bees" tror jag, vi fick den som våran egen alltså. So far verkar den faktiskt jätte bra. Så det är ju skönt + att vi slipper bära på stora tjocka engelskaboken på över 1000 sidor. På career ed fortsatte vi fylla i våra checkbooks. Det går iprincip ut på att vi har en bok, i den står det typ "utgifter för mars" och under det står det kanske "March 3rd, you wrote check 113 on 13.43 dollar for your insurance company for your monthly fee" eller nåt sånt, då ska du skriva ner i en liten tabell vilken check det är, hur mycket och vad du spenderade på , ta bort den summan från din totala summa så du får den nya. Och sedan måste du skriva checken. Ja inte det roligaste kanske men det är inte speciellt svårt heller.

På treble chorus så gick vi till biblioteket och alla fick en varsin lapp. På lappen stod det instruktioner och en låt samt band. Jag fick låten "funkytown by lipps inc" så jag ska göra en poster eller powerpoint om låten, eventuella danssteg osv.. Och sen kommer det roligaste.. Jag måste presentera det för hela min klass... Jag som gillar att stå framför folk och prata. Men det ska nog gå bra, har ju ett par veckor på mig..


there's my song, och dansen.. Förklara det i ord ;)

Efter skolan var det revue träningar som gällde. Först Pointer Sisters, sedan 1,5 timmes rast då jag och Taylor åkte till Subway, sen vart det Footloose, och så ännu en timmes break eller så.. Sen hade jag "Don't stop the beat" som är numret där jag bara dansar. känns rätt bra, Erin tog mig hem, och totalt var jag i skolan i över 12 timmar INTE kul. På vägen hem så åskade det så himla mycket, hela himlen lyste upp och det var så sjukt läskigt.. Jag gillar inte åska ibland. Det är mysigt ibland men nej inte när man måste åka någonstans..

Nu, sängen. Night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0