chocolate kisses

Något rätt intressant hände idag på idrotten. Vi spelade matball och blir man träffad av bollen så får ens lag en "out", samma om motståndarlaget (dom som är ute på planen och ska fånga bollen) hinner med bollen till "basen" innan personen som springer gör så är även det en out. I alla fall, Scott var i mitt lag och vi fieldade (ute) och han kastade bollen på Cory som precis när den nudda honom landade på basen. Scott tyckte ju såklart att den var en out, men det höll inte Mr. Welsh med om. Lite senare kastade han den mot Dalton och den snuddade vid hans rygg, men tydligen så nuddade den inte.. Ja samma visa, Scott tyckte det var en out, men inte Mr. Welsh.. Så Scott blir arg, säger att allt är bullcrap och Mr. Welsh blir arg och säger att han ska sluta argumentera med honom annars kommer han ge Scott en 0% i betyg för dagens lektion.. Scott säger en sak, "im outta here" och går sin väg.. Snacka om överreaktion. Mr. Welsh ger upp och låter oss gå och byta om istället..

Jag gillar verkligen boken vi läser på engelskan, och jag är så himla glad att vi får behålla boken efter. Och det säger en del om man efter 20 sidor (var när jag upptäckte att jag gillade den) har åsikter om personer i boken och gillar den. Ja, så den närmsta tiden kommer nog vara ett nöje!

På kören så värmde Mrs. Nuzum's "hjälplärare" upp oss, super roligt då hon hade så sjukt udda uppvärmningar, och när vi sjöng lågt (som vi brukar) så blev hon chockad över hur lågt vi kunde sjunga. Så bad vi om att köra en uppvärmning som går upp rätt högt och när vi kom inte ens halvvägs så högt som vi brukar (jag brukar inte ens kunna ta dom högsta tonerna) så tycker hon att det räcker eftersom det är högt.. Lite intressant. Och det var inte roligt så att man skrattade, mer skrattretande roligt (fast jag antar att man skrattar om det är skrattretande..). I alla fall, sen var det dags för Recordings. Då en soprano, en soprano2 och en alto ställer sig vid en bandspelare och så sjunger man en bit av våra låtar och så betygssätter hon oss på hur bra vi gör ifrån oss. Det gick bra tycker jag, dock var Soprano1an rätt högljudd av sig och jag är inte van att höra dom SÅ mycket så det fick mig lite off key så att säga.

Efter skolan åkte jag hem och packade ihop mina saker innan Courtney hämtade upp mig. Vi körde hennes mamma till en bekant till dom för att sen åka till träningen. Jag, Ashley och Bre gjorde våra standing backhandsprings helt själva idag vilket fick oss ur Conditioning efter träningen (vilket jag gjorde ändå.. haha overachiever). Jag var så himla glad för att jag klarade det, så jag gjorde dom typ 10 min i sträck.. Så jag lyckades faila och typ rulla på ryggen och över huvudet 2 gånger. Så då vart jag rädd igen och där försvann min nya skill. Men men nu vet jag att jag har den så det ska nog gå att fixa.

Min "little sister" som jag fick inför nästa tävling hade lämnat en liten present till mig (man ska köpa något till dom, typ deras favvo godis, kläder, något i deras favorit färg osv..) så jag fick en hel påse med chocolate kisses. SUPERGOTT. Själv har jag gjort iordning en liten påse med massa Skittles eftersom det är hennes favoritgodis. Ska nog köpa något mer senare i alla fall.




Efter träningen blev det middag på Sonic, en chickenburger, tots och en raspberry tea! muums. Nu godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0