My first baseball game EVER

Lååång dag, sista veckan för dom här 9 veckorna och veckan kommer bestå av små test och se till att allt blir klart. Jag vaknade imorse av att bussen stod utanför mitt fönster, och jag får lite panik och smsar runt till ett par kompisar som jag vet antingen bor nära mig eller som åker förbi mig på morgonen så jag fick lyckligtvis skjuts och jag kom i tid till skolan.

På idrotten hade vi vikarie och han bestämde att åh vi kan spela lite basket, och det var liksom inte organiserat utan man fick göra lite vad man ville. Han berättade även att om vi tjejer inte ville spela så var det okej och han skulle låta oss sitta och kolla på, ja tar man inte chansen då? Vi spelade ett litet tag innan vi bestämde oss för att byta om och jag gjorde min läxa. Rätt skönt då jag absolut inte gillar basket alls. i alla fall Mrs. Clark verkade inte komma ihåg att hon gett oss en läxa (eller ja våran vikarie gav den) så vi behövde inte lämna in den och provet vi har på torsdag är bara över WW1 som vi gått över 1000 gånger och borde kunna som rinnande vatten. Så det ska nog bli rätt lätt.

På government fick vi en uppgift vi skulle skriva en Resume för den perfekta presidenten, och vi fick lite punkter som vi skulle ha med. Rätt roligt, är det inte klart förens torsdag så får vi 0% på provet. Men det går rätt fort så det ska inte precis vara ett problem. Och på engelskan tog vi ett litet quiz över chapter 3&4 ur boken A secret life of bees. Och så läste vi vidare. Jag ÄLSKAR den boken så att gå till engelskan varje dag är ett nöje + att vi alltid får lifesavers, klubbor eller annat litet "godis"  av henne. Det var rätt roligt när vi en gång inte fick något och jag kom in och sa: ååh.. inga lifesavers idag? och hon skrattade och sa att hon visst skämt bort oss lite. Blir lätt så när man har engelska precis innan lunch och det är 11.21-12.21, man är rätt hungrig då.

På Career Ed skulle vi skriva ett papper på en sida om två skills vi har och hur vi använt oss av dom osv. Vi hade ett papper med lite olika alternativ. Väldigt lätt då det skulle vara double spaced. Skönt att ha det klart då jag vet att hälften av min klass knappt började. Jag förstår inte hur någon lyckats faila klassen, hur lätt som helst ju.

På kören så sjöng vi lite revue låtar, och jag hatar verkligen Madonnas låt Vouge, verkligen tråkigaste låten ever. På sista lektionen jobbade jag på min government uppsats och jag är nästan klar. Sen hade jag Revue Practice. Det gick bra och under våran rast så mådde jag så illa så vi åkte ner till.. guess what.. SUBWAY så jag kunde få något att äta. Under min andra rast så gick jag och Taylor ut till Baseball planen för att kolla på killarnas match. Fick mig en ny kompis också, Johnny. Så nu har jag gjort det också, kollat på Baseball. Himla krångligsport. Lite som brännboll fast med 100 gånger fler regler. Kallt var det också, så vi satt där och frös. Sen var det dags för min favoritgrej för revue, You can't stop the beat. Så himla roligt har vi det, och jag gillar verkligen både låten och dansen. + att klänningarna vi antagligen kommer få är så sjuuuukt söta.

Nu blir det sängen för jag ska försöka att komma upp i tid imorgon! Även fast jag var jäkligt pigg, så hade jag haft bil och möjlighet att köra så hade jag gjort sådär varje morgon. Men sån tur hade jag då inte. Godnattt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0