give up things for lent

min tisdag har varit riktigt bra. Har inte varit på bästa humöret men det gick väl bra ändå.

På historian fick vi ett litet test på saker vi gått igenom, gick faktiskt rätt bra för mig, och jag insåg att jag inte vet NÅGONTING om "the spanish-american war". Men det är nog okej, har ju klarat mig rätt bra hittills. På government lyckades vi faktiskt få igenom en till lag, jag tror det var om alkohol eller nåt. 1 more to go, och sista dagen är måndag. Emily har börjat sitta med oss under lunchen igen och vi hade så roligt att jag nästan grät av skratt. Våran Vice rektor heter Mr. Huffman, men hans förnamn är Tony. Så Caitlyn sitter och säger "Toooinyyy" om och om igen på ett superroligt sätt, och hon hade kunat hamna i supermycket trubbel om han hört henne. Han är mean.  Eller som Mrs. Wile säger: if you dont behave I'll send you to Lord Huffman down in Huffman land" haha jag kan bara föreställa mig synen av honom och ha en egen värld. Scary

Career Ed var för en gångs skull roligaste lektionen på dagen. Vi hade en rekryterare (heter det så?) från the Navy. Navy är en del av the US army där man är på sjön mycket, I ubåtar och vanliga båtar osv. Av någon anledning så får alla dom här rekryterarna mig jätte intresserad av armén. Mest för att dom kommer med trevliga fraser som:

"gratis utbildning", "resa hur mycket du vill", "vi betalar allt för dig", "du är pensionerad när du är 38 och kan då antingen sitta hemma och göra inget och få fullt betalt, eller ta din utbildning som vi betalade för och sen jobba med det få betalat från dom OCH oss", "att vara på en båt och åka från hamn till hamn är lite som att vara på en färja", "jag har varit till alla dom här coola ställerna", osv.. Hör ni hur underbart det låter?

Ja, om man bortser från allt som har med militären att göra, verkar ju rätt schyst ändå. Plus bootcamp i början, = hej vältränad. i alla fall, det roliga med killen som pratade var att han knappt pratade om the navy alls. Han pratade om sina barn och hur roliga dom var, och massor det var så sjukt roligt. Så skulle han berätta om vart han jobbade innan han kom in i armén. Så skulle han förklara så lät det ungefär såhär : "you know the big buffé with the fluff?, you dont know what the fluff is? well, its like really fluffy.. fluff! ITS SOOO FLUFFYYY!" (härmar agnes från despicable me) och han fick oss att skratta hela tiden.

Efter skolan hade jag träning och vi stuntade SÅ mycket, helt galet men bra gick det ju. Vi avslutade med lite conditioning och här ska vi bli BUFFF. Vi körde våran hoppsekvens 2 gånger i rad, sprang i ca 30 sek, och sen upprepade vi det 5 gånger. Våran hoppsekvens är "toetouch, toetouch, pike", jag lovar dig på ett vanligt golv (var inte det man tävlar på, utan det hårda) så är det svårt att hoppa, men efter sådär 4 gånger så gick det inte ens att få upp benen. Illa, men bra träning.

Efter det åkte vi till Panera för att köpa mat, det blev en sallad, ett äpple och en citronvatten för mig. Jag har blivit så himla nyttig. Lika bra det, måste ju bli det förr eller senare. Alla katoliker här borta har börjat med något som kallas "lent" vilket betyder att du ger upp något du använder/behöver dagligen i 40 dagar. Min kompis ska lämna bort sin telefon i 40 dagar, ett syskonpar i skolan ska leva på sallader och frukt osv i 40 dagar. Man kan ge upp iprincip vad som helst. I dont know if i could do it, haha good thing im not religious.

Om ni var tvugna att ge upp något för "lent" i 40 dagar vad skulle ni ge bort och varför?

Skulle vara lite roligt att höra vad ni skulle välja.

Kommentarer
Postat av: NATALIEGOESAMERICAN

haha ååh älskar dumma mig filmen! :D

det där med lent var sjukt svårt! :o

2011-03-09 @ 20:42:19
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/
Postat av: Madde

Jaa, skulle nog ge upp mina tofflor x) Använder dom JÄMT hemma, men hade väl fått nöja mig med mjuksstrumpor ist xd

2011-03-10 @ 19:27:28
URL: http://missduchess.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0