what doesn't kill you makes you stronger!

Helloo

Jag överlevde att springa idag också, även om det var 10 gånger värre då Taylor ÄLSKAR att springa och allt som har med det att göra. Så idag vart det 2 warmup laps, lite högaknän, buttkicks, xhopp och lite sånna saker. Sen körde vi om jag inte minns helt fel ett till varv. Sedan Bleachers en omgång (så inte tillbaka), hon körde så mycket högre tempo än vad jag och Kaylyn gjorde i måndags så det började värka efter första gången och när jag kommit halvvägs, varje gång jag stannade upp för en sekund så trodde jag att jag skulle falla ihop. Sen efter det körde vi sprints. Körde 100 m, 50 m tillbaka, gå 50m. Vi gjorde det ca 3 gånger tror jag. Och som avslutning körde vi ett till varv. Varje varv är 400 m. Jag är rätt nöjd över mig själv.
Skoldagen gick bra, som vanligt under extra hjälp passet så kallade Mrs. Nuzum ner kören. Fast idag var det bara soprano2. Så jag ger upp min läxa och går ner, så gissa hur många vi var? Det var 3 jäkla personer som kom dit, och jag är inräknad i dom tre. och vi kan delarna vi har problem med så det var rätt onödigt. Det sköna är att hon nu vet att vi vet det och att det inte är vi som krånglar till det.. Vi tyckte att vi borde få lite extra credit för att vi ALLTID kommer ner när hon ropar ner oss men ingen annan gör det. Vi har nog aldrig varit fler än 10 från en kör som består av 30 pers.

På idrotten körde vi något som heter "Tchoukball" och kommer tydligen någonstans från Europa. Rätt krångligt och annorlunda, men faktiskt rätt roligt. hade inte Blogg.se varit jobbig och tagit bort den lilla menyn från vart man kan ladda upp bilder och videsoar osv så hade jag kunnat visa er vad det är. Men den vägrar komma upp. Men sök på Tchouckball. I alla fall, jag skulle flytta på mig och jag råkade flytta mig åt fel håll så Scott totalt sprang in i mig för han hade tänkt att springa runt mig, men så flyttade jag. Haha kolision, rätt roligt måste jag medge men jag har inte varit så rädd på länge. Han är superlång också så han är ju rätt stor. Ja, jag lyckas alltid bli fälld, träffad av bollen eller tacklad hur mycket jag än försöker antingen spela eller flytta på mig.

Tanken var att vi skulle ha social development idag på kören och fira Maddies födelsedag på samma gång. Så alla skulle lämna en dollar till en tjej så att hon kunde köpa en tårta. Men så lyckades folk vara dåliga och inte ge pengar så vi hade inte råd att köpa den, så det vart flyttat en vecka. Så vi sjöng lite, hah rätt uppenbart sådär när man har kör. Och sista tiden så satt vi bara och pratade. Jag stannade där eftersom jag direkt efter skolan hade Revue träning. Först med Pointersisters och vi har kommit rätt långt, så himla roligt. Och när det var klart så hade jag på en gång Footloose som också är helt sjukt roligt och vi kom för första gången igenom hela låten. Jag är så himla peppad för the revue, och vi har hittat klänningar för Footloose som vi ska ha, nu är det bara killarna som ska bestämma sig för vad dom ska ha på sig. Våra klänningar är förövrigt 7 dollar (35 kr) kap eller vad?

Nu är jag äntligen hemma och det känns så bra att ha tränat lite. Jag kan inte vänta tills dagen då jag kommer göra precis det jag gjort idag och tänka "haha var jag seriöst död efter det här förut?" haha. Ikväll blir det kanske en film eller så och så sängen!! Slappptt.

Kommentarer
Postat av: Fritiof

Bra jobbat! :) Men sen nar blev 7 dollar 35 kr? Ar det inte 5 dollar som ar typ 35 kr? haha :P

2011-03-10 @ 17:04:49
URL: http://usafrillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0