it won't be easy

Det är inte bara svårt att komma in på veterinärsprogrammet, utan det är även dyrt att plugga utomlands, snabbt tempo och svåra kurser, jobba intagningsprov i biologi och kemi samt 5-6 år i skolan efter gymnasiet. Dock behöver jag tydligen inte alls Fysik B som alla påstår här, har inte läst någonstans att det krävs goda kunskaper i fysik eller att det kommer behövas. Enda fördelen är att när man klarat det så kommer det vara värt det, det är ju verkligen något jag vill bli.
Men det kommer bli tufft, mycket svåra kurser på engelska vilket i mitt fall inte kommer vara några större problem, lite nya termer och sånt jag måste lära mig bara. Förhoppningsvis. Men att plugga i Litauien, Polen eller Tjeckien känns kanske inte jätte lockande, samtidigt som det kostar runt 70 000 kr per år. Skönt nog så har jag ett år till på mig att fundera och plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0