13-09-16

Godmorgon!
 
Hann inte med något mer inlägg igår. Åkte ut och träffade Tara i några timmar innan hon skulle till Avesta igen där hon går i skolan. Sen mötte vi upp Anja och Harri på lite mat på det nya Tapas&Steakhouse som ligger i stan.
Det är en spansk restaurang som inriktar sig på Tapas och grillat kött/kyckling, finns någon enstaka hamburgare också. Vi började med en varsin tapas-rätt i väntan på huvudrätten och det var riktigt gott. Åt någon spansk köttgryta med bröd på sidan av. Själva huvudrätten var rätt liten för att vara restaurang, jag blev mätt så var precis lagom för mig, men vet att både Tim och Harri fortfarande kände sig hungriga efteråt. Jag tror dock att det är meningen att man ska börja med ett par tapasrätter, beställa in ett gäng och dela på och SEN gå in på maten. Då kan jag tänka mig att det är lagom mycket mat även för dom som äter lite mer. 
 
Restaurangen, som var riktigt mysig inuti.
 
Men inte gjorde det speciellt mycket, för sen åkte vi ut till Idkerberget där vi blev bjudna på glass och riktigt god äppelpaj. Så var man inte mätt innan, så var man definitivt det efteråt. Var en riktigt trevlig kväll med andra ord.
 
Nu sitter jag här i köket och har precis ätit min frukost. Fick världens panik imorse också, insåg att jag helt glömt att flytta bilen (datumparkering..) så var bara att springa ut och flytta. Men skadan var redan skedd.. 600 kr rikare kommer Polisen bli inom ett par dagar. Att jag inte kan lära mig.. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0