Inrikesflyg, i florida

Hej,

Nu sitter jag på flygplatsen Tampa i Florida, det är supervarmt ute men det får ju såklart inte jag njuta av.. haha det är fredag den 13 idag och det har märkts måste jag säga, för inatt skulle vi vakna runt halv tre så att vi hade en timme innan bussen skulle gå och 50 min innan vi skulle samlas, tror ni inte att vi vaknar 5 över tre i världens panik och måste stressa ner. Men det gick bra i alla fall och nere i lobbyn väntade det frukost i papperspåsar.


Vi åkte i två omgångar till flygplatsen och redan i lobbyn fick jag lov att säga hejdå till Britta. Jag, Lovisa, Sofie och Erik åkte med nästa buss till flygplatsen. Där fick jag lov att säga hejdå till Sofie och Lovisa. Jag har ju haft Lovisa vid min sida sedan dag ett på arlanda, hur skulle jag nu klara mig? Men det visade sig gå ganska bra då Erik också skulle till Terminal C. Vi  checkade in vårat bagage och mitt var verkligen på gränsen, 47 punds vägde min och gränsen var 49.. Sen gick vi för att leta på våran Gate, Erik skulle till gate 105 och jag till gate 81. Vi kollade upp vart min var och gick sedan till hans gate eftersom han åkte först. Slut som jag var efter mina tre timmar sömn höll jag på att somna, och hungern började komma då jag inte hunnit äta frukosten, eller jag hann äta äpplet. När han sedan klivit på sitt flyg gick jag mot min gate och stannade förbi Donken för att köpa en ost,ägg,bacon grej, asgod.


Det var dags för mig att kliva på planet och allt kändes jätte bra, tills jag insåg att jag inte hade någon sittplats inskriven på min biljett. Så jag gick fram och frågade varför jag inte hade någon sittplats och de sa att jag inte hade någon plats alls på planet och att det var överbokat, så de skulle säga till om det dök upp en tom plats. Jag försökte förklara att jag MÅSTE med planet då jag har ett plan i Florida och ett i Washington att hinna med, men de sa att det inte fanns något att göra åt saken. Som tur var så fanns det plats och jag fick nästa flygbiljett också, men inte till sista planet och de sa att jag inte hann och var tvungen att kliva på planet. Jag fick sätta mig bredvid en jätte snäll tjej och hennes kille. Dock sov jag hela flygresan, vaknade upp lite då och då. Såklart missade jag brunchen som jag skulle fått. Ja, väl i Florida så gick jag till närmsta ”butik” och frågade efter en informationsdisk eller något, och jag fick vet att jag skulle ta ett sånt där tåg som vi åkte i New Ark till ”the main station”, jag hittade disken för United Airlines och efter att ha stått i kö ett tag fick jag prata med en tjej. Hon sa att min flygbiljett var rätt (även fast det stod Continental Airlines på) och jag fick även nästa biljett. Hon sa att för att komma till min gate skulle jag ta ”tåget” till E och sedan gå igenom säkerhetskontrollen. Och här sitter jag nu, på min gate. Det är 1,5 h kvar innan det går och jag ska försöka fixa internet och så, sen är det 2 h på ett flygplan som gäller. Jag ska försöka uppdatera från Washington också, om det går J


Jag ringde ju min värdmamma igår, och hon sa att om jag har tur så är det 30 pers på mitt flyg från Washington till Parkersburg, och att det var en väldigt liten flygplats. Jag fick även prata med Kiah och Alexa lite, dock hade vi inte så mycket att prata om. Det ska bli jätte roligt att få träffa dom nu äntligen. Kristy och Kiah hade något med OVA imorgon, så de skulle ta med mig dit. Sounds fun!


Kommentarer
Postat av: isä

you made it, great!

2010-08-14 @ 13:38:02
URL: http://jaahur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0