Lite mer om min dag

nej nu skiter jag i att ni har det jobbigt nar ni laser, for jag har fatt lov att starta om internet explorer tre ganger bara for att jag kopierat och klistrat in sa mycket, och jag svar att det ar darfor eftersom den inte hakade upp sig en enda gang innan det.. Sa nu ar det tredje gangen jag skriver den har texten, eller inte just det har men det som jag kommer att skriva. Ni som stor er, las inte, det ar faktiskt frivilligt och jag lovar att jag sa fort som mojligt ska fixa min dator! For tro mig, jag tycker inte heller att det ar roligt att skriva sahar..

I alla fall, nu har jag klistrat fast nastan alla bilderna till mitt Collage, det som fattas ar en bild som beskriver rasism och sa ska jag klistra fast bokstaverna D-R-U-G-S eftersom jag inte hittade nagon bild till det. Sa nar min kara vardfamilj kommer hem (ja jag har varit hemma sjalv sen halv 4) ska jag fraga om dom har nagon tidning som jag far klippa ur. Sen ska jag fraga om hjalp till vad jag ska skriva, eller sa far jag gora det pa Study hallen imorgon. I alla fall, det blev helt okej, mitt collage alltsa. Jag ar inte speciellt kreativ nar det galler att rita, klippa och klistra osv.. Och sen ar det storande att vi fick gora dom pa en brun pappskiva, for det ser inte speciellt snyggt ut. Men jag lovar att ta kort och visa er sen, far min ville se.

Idag hade jag och en kille pa engelskan en ratt knapp konversation, eller ja han stallde knappa fragor om sverige. Nagra av hans fragor var.

- Har ni biosalonger i sverige?
- Har ni samma filmer som vi har i sverige?
- Sa du vet vem Brad Pitt och dom ar?
- Pratar ni svenska i sverige?
- Har ni Ipod's i sverige?
- Har ni fyrhjulingar och sant?
- Motorcyklar ocksa?
- Har ni sno i sverige?
- Har ni McDonald's?
osv.

Han var ratt faccinerad nar jag svarade ja pa foljande fragor. Benedict (eller vad han heter) ar fran Tyskland och stannar en termin forklarade for honom att allt det dom har, har vi ocksa, forutom Wal Mart typ. Ja, vissa amerikaner ar verkligen inte smarta och det roligaste man kan gora ar att beskriva skolan i sverige, hur langa raster vi har, hur man kan ga ut fran klassrummet utan att nagon bryr sig osv. Deras miner ar det roligaste nagonsin! Galet. Haha sa ni svenskar som hatar skolan eller tycker att det ar jobbigt eller strangt, vi har 4 min rast (eller rast, du ska ta dig till nasta lektion bara), du maste bara pa en hog med bocker som ar ca 20 cm hog och 5 kg tung typ och ska du ga pa toa eller dricka vatten maste du prata med en larare och skriva dit namn, vad du ska gora och vilken tid du gick pa ett papper, nar du kommer tillbaka ska du skriva vilken tid du kom tillbaka. Vi har laxor varenda dag i nagot amne, och laxan ska vara klar tills dagen efter. Osv, sverige har det riktigt bra. Sen har jag blivit "bortskamd" med Helix 70 minuters lektioner, for har ar dom knappt 45 och jag hinner inte gora nagonting pa lektionerna, hemma kunde jag nastan gora klart nagot eller i alla fall komma igang ordentligt. Jag hinner forsta och borja innan klockan ringer.. haha men jag trivs anda!

Nu ar min familj antligen hemma, sa jag ska logga ut! Puss


Kommentarer
Postat av: Isä

Eikö se ole Mac jolla kirjoitat? vaihda näppäimistö ruotsalaiseksi asetuksista.

Tsempppiä matikan kanssa. Kylllä se siitä aukenee.

2010-08-31 @ 06:27:25
URL: http://jaahur.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad fint din sida blev med bilderna så här! Hoppas du snart kan lägga ut nya bilder därifrån!

Saknar dig jättemycket! Hoppas vi snart kan ringa till dig för att höra din röst. Pussar och kramar från mamma

2010-08-31 @ 06:38:59
Postat av: km

hej, du kanske ska börja skriva allt på engelska istället för då behöver du ju inte använda å ä och ö. du skriver ju redan ganska många ord på det och du är ju faktiskt i usa :P

2010-08-31 @ 12:18:14
Postat av: Anonym

Hej, använd inte tid till att klistra in bokstäver. Det går faktiskt att läsa ganska bra när man vänjer sig. Mamma

2010-08-31 @ 16:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0