trött och sliten

Goodmorning Sweden! :)

Idag är det söndag och det betyder att det är sista dagen på helgen, OM det inte blir en snödag imorgon. Klockan är halv tolv och jag vaknade för en liten stund sedan. Jätte skönt att sova ut, Kristy åkte för en liten stund sen till gymmet för att ha hand om ett barnkalas, och resten av familjen vet jag inte. Skulle gissa på att Todd jobbar, och Alexa dansar väl antagligen. Kiah sover antingen, eller så vet jag faktiskt inte.

Just nu sitter jag och googlar olika college med inriktningen Arkitektur, jag fick något ryck igen och vill helt plötsligt bli arkitekt eller inredare igen. Det kom nog efter mitt och min värdfarmors lilla snack, och varför jag kollar på College är för att man måste ju ha nästan alla MVG i sverige om man ska bli arkitekt, det fungerar inte så i USA. Här ska man bara ha betygen för att komma in på college och då kan man välja fritt fram vad man vill bli, så gäller det bara för skolan att acceptera en. Men herregud va många val det finns, och Online-colleges blir ju populärare och populärare. Rätt skönt skulle väl det vara, inte behöva åka någonstans och bestämma själv när man vill göra sina läxor och prov. Men sen är det ju alltid roligt att lära känna människor på området och leva "college-livet". Nursing-programmet verkar vara jättepopulärt då nästan alla skolor jag hittat har det, och många ungdomar väljer att bli det (dom får rätt bra betalt i usa) Jaja nu ska jag inte prata mer om mina drömmar här, det här är en High School blogg, inte en "jag vill åka till college" blogg. Haha, off track.

Men i alla fall, idag ska jag göra klart min engelska läxa som iprincip bara är att läsa lite dikter och lära mig allt om romanticism och realisism eller vad det heter, då vi har ett stort test på det på tisdag. Dock går hon över allting vi ska kunna imorgon!  Jag borde städa mitt rum också, det är met kläder jag måste plocka undan inte mycket "saker" så det borde väl gå relativt fort. Men jag HATAR att plocka undan kläder, det är så jobbigt, jag kommer ju ändå ta ut dom förr eller senare när jag måste använda dom. haha

Men jag skriver mer lite senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0