exchangestudent christmas party

Godkväll/natt.. Klockan är 12 och jag kom hem för en liten stund sen.

Utbytesstudentsträffen var hur rolig som helst. Jag kom dit lite sent eftersom jag blev sen med matlagningen (blev potatismos haha) men väl där fick vi lämna våra presenter under julgranen. Dom bor i seriöst det största hus jag sett. Det var en STOR undervåning med massa rum, + en övervåning och så visade det sig senare att dom även hade en bottenvåning. Jag är helt kär i deras hus. I alla fall, vi åt lite mat och umgicks. Träffade utbytesstudenter från Brazilien, Tyskland, Slovenien och Schweiz.

När vi ätit klart var det dags för klapputdelningen, "leken" vi körde hette White elephant christmas eller något sånt och det gick ut på att vi alla skrev ner våra namn på ett papper. Han numrerade alla namnen och någon fick säga en siffra, personen som siffran stod vid fick gå under granen, ta ett paket och öppna det. Så skulle den personen säga ett nummer, och personen som då blev "vald" fick välja mellan att antingen ta förra personens paket eller ta ett nytt. Men man var tvungen att bestämma INNAN man öppnade det, så när man öppnat paketet så var det försent, då fick man det man tagit. Så gick det vidare så, man fick "byta" presenter 2 gånger varje omgång innan man var tvungen att ta ett nytt. Jätteroligt då Leo slutade med en parfymflaska från Victoria's secret. Min USA-filt var jätte populär! Alla ville ha den, och jag slutade med en jätteful väska, mössa och en halsduk. Men så kan det gå.

Vi spelade Apples to Apples men blev abrutna av en Leonardo som jättegärna ville åka till Bdubs (Buffalo wild wings) och bara chilla och kolla på Karaoken. Så alla ungdomar (10 sammanlagt) sätter sig i två bilar för att åka dit. Vi beställer något att dricka och två av killarna beställer lite mozarella sticks. Lite senare kommer managern för Bdubs in och säger att vi inte kan sitta där om vi inte ska köpa något, för att han hade världens kö på människor som tänkte äta, så om vi inte beställde så var han tvungen att be oss ge honom 5 dollar var. Så alla köpte en varsin liten grej med potatischips (det är som tjocka rätt mjuka potatisbitar som är jättegoda). Men han sa att om det inte varit så mycket folk så hade det varit okej.

Vi satt kvar rätt länge ändå, så får jag ett SMS av kristy att jag måste vara klar med allt (förutom smink) imorgon kl 8.30 när vi åker mot våran tävling. Leo smsar sin värdbror som säger "is it ok at like 12?" och klockan är då 10. Så när alla andra åker så sitter jag, Leo, Mariana och Martin kvar helt ensamma. Träffade folk från skolan som var där och firade födelsedag. Jättekul att träffa dom sådär på fritiden :)

tillslut runt kvart över 11 kommer hans bror och hämtar upp oss. Han visar sig vara jätterolig och vi har superkul i bilen. Jag har lite bilder att visa, dock är dom fortfarande på Leo's mobil, men lovar att visa när han lagt upp dom på facebook! Men goodnight and i'll talk to you tomorrow

Kommentarer
Postat av: siri

Hejhej! Är cheerleading roligt? :)



ps.Ska snart till MN på ett utbytesshalvår!

2010-12-04 @ 23:00:35
URL: http://siriiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0