vaccinationer

Idag har det vaccinerats, superläskigt.
Dagen var som vanligt, bara att mamma kom vid 2 och hämtade mig för att åka till Läkarhuset. Där pratade vi lite, jag fick svara på frågor (där oftast svaret var nej) och sedan skulle dom göra ett TBC-test för att se om jag har tuberkolos (stavas det så?). Antaligen inte, men i alla fall. Och även den första twinrix sprutan. Twinrix är ett vaccin som skyddar mot både hepatit A och B, vaccinet gäller i 20 år. Den togs i höger arm, det spände lite i armen men inge farligt. Så var det dags för Tbc testet. Det går ut på att man sticker en nål precis under huden på underarmen på ovansidan (om ni förstod). Den svider jätte mycket och sticks, alltså när medlet sprutas in..
Hemskt, det vart i alla fall en knöl där (väldigt liten) och om den har försvunnit tills på måndag så har jag det inte. Måste bara säga att den redan försvunnit! I'm safe!
ungefär så där såg det ut, haha
Har ägnat resten av eftermiddagen till att sjunga (solosången) och sen gick jag och Cornelia på kupolen, det var helt ärligt flera år sedan vi var på kupolen tillsammans sist. Mys var det i alla fall, vi gick runt och kollade och åt. Hon köpte tights och två par skor :) Jätte fint!
Sitter och äter godis, eller jag åt. Har tappat suget nu.. Kan inte äta förmycket godis då mår jag illa, fast det kanske alla gör? :p
ska nog hämta vatten nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0