Vad ska man ha med sig?

Gud vad ska man ta med sig egentligen? Min väska vägde 4 kg har jag för mig att mamma sa.. Så då får man räkna bort 4 kg från maxvikten, och sen ska jag ju helst inte maxa det heller.. Utan ha några kg över så att jag har plats för saker jag köper i new york.. Problem, och hur ska jag kunna välja ut kläder som jag ska ha med? Jag älskar ju mina klänningar och mina klackskor.. Men dom kommer antagligen inte följa med. Jobbigt. Men skor kan jag ju köpa där, och klänningar är roligare att köpa utomlands då det finns ett annat utbud.

Så ni som har/ska åka och har packat.. Vad har ni med er och hur mycket väger resväskan?! och ni som kommit hem från utbytesår och läser min blogg (om det finns någon sån?) hur mycket hade ni med er och om ni fick göra om packningen och valet av kläder/saker vad skulle ni gjort annorlunda? Till exempel, skulle ni tagit med er mindre/mer, andra kläder, lämnat något hemma som ni inte använde? Osv.. Skulle vara underbart med lite tips och åsikter!

någon snäll själ kan ju få köpa den här fina till mig! haha helt perfekt hade det varit!

Kommentarer
Postat av: Bella

tja!

åker till Yellow Springs, OH på ons!

Skulle rekommendera att du bara tar med dej kläder som du kommer använda dem två första månaderna, så blir de inte så mycket i väskan, sedan kan du ju köpa massor i USA.

Ta med dig skor för väder dock, nytt smink, smycken, assessoarer och ''toiletries'', handduk, adapter, kablar o laddare till datorn, mobilen, kameran mm, present, foton från sverige, ...ta främst med dig nödvändiga saker.

2010-08-08 @ 22:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0