thank god its friday

Hejsan

Den här dagen var inte allt för bra.. Min svenska mobil där jag har alla mina alarm på morgnen gillar att ställa om sig, det brukar oftast vara ett par minuter vilket jag inte bryr mig om.. Men imorse när jag vaknade, så vaknade jag av att bussen stod utanför mitt hus.. och jag blev jätte rädd, kollade på klockan, men enligt den var den bara 06.20, så mina alarm ringde, men en timme försent.. Så där satt jag, i mitt rum utan att veta hur jag skulle ta mig till skolan.. Tiffany svarade inte i telefonen, jag ringde henne 5 gånger i rad utan att hon svarade, och grejen var den att två minuter tidigare hade hon smsat "im driving" .. Så jag fick helt enkelt väcka Kristy och säga att jag missat bussen, och mitt enda alternativ var att vänta tills hon skulle köra alexa (hon har bara 3rd period), så där satt jag på mitt rum i nästan två timmar.. Inte riktigt..

Jag kom till skolan 9.21, tjejen som man går till för att sign in/out under dagen om man kommer senare eller går tidigare trodde att jag var på någon utbytesstudentsresa men skrattade när jag berättade vad som hänt och gav mig ett pass som jag ska visa för min 1st och 2nd period lärare som dom ska skriva under där det står att min frånvaro var accepterad. Så det var ju skönt. Jag gick till min studyhall för att sitta i 45 minuter.. har absolut inga läxor just nu..

Government, vi presenterade dom 10 punkterna vi kom fram till igår och det gick bra! typ, jag stod mest där medans josh lästa alla punkterna.. haha Sedan var det engelska, vi kollade på The crucible och började läsa på Act 3 och fick den nya studyguiden för akt 3.. Tråkigt tråkigt, men Dustin min nya bästis typ hjälpte mig med ett par av frågorna.

Lunchen var seg, för det första så var det världens längsta kö, för det andra så tog våra peperonirolls (eller hur det stavas) slut, så vi fick stå och vänta i typ 10 min på dom.. Sen fanns det inte mycket mer förutom typ något ärtliknande som såg ut som gammal kompost.. så jag åt en peperoniroll, lite frukt (konserverad of course) och en sun-chips. Inte den bästa lunchen men gott vare!

En rätt rolig grej hände mig under lunchen idag, eller rolig och rolig, men det var absolut annorlunda.. En kille kommer fram till vårat bord, lägger en lapp på mina böcker, blinkar med ena ögat och går därifrån.. På lappen som var ihopvikt stod det, "to someone special" och när jag vecklade ut det så stod det något i stil med "text me 740-nummer-nummer ;)"  Eller något sånt , killarna vid bordet bredvid började säga något om att skriva till dom så det var väl från dom lappen kom från, jag hörde inte vad dom sa och jag brydde mig inte .. haha lappen tog Caitlyn och slängde iväg. vi kände att om dom inte kunde fråga eller i alla fall skriva ett namn på lappen så tänkte jag då inte spara deras nummer. Men det var rätt roligt

På psykologin gjorde vi ingenting, jo vi tog ett litet quiz om orden vi skulle lära oss.. fick 3/5, det är liksom sant/falskt frågor så man har 50% chans.. haha

på treble chorus så sjöng vi soprano 2'or bättre, och det kändes jätte bra... Mrs Nuzum hade värsta förklaringen på vad som händer när vi andas, vilka organ som påverkas och allt.. Tydligen så kommer dom på våra exams som vi har, jag skulle skriva upp det men jag hade inget papper och sen ringde klockan..

under reading lektionen fick jag två nya kompisar, Megan Hukill (min läsnings-lärares dotter) och hennes kompis som jag inte fick något namn på. Vi jobbade tillsammans på frågorna till Akt 3, och pratade om deras kemi-film som dom kollar på, som handlar om någon sjuk sjukdom om folk som inte kan röra sig och ja.. den var tydligen sorglig.. haha sen pratade vi om sverige, vad folk ofta trodde om oss, och vad jag tyckte var annorlunda och coolt med usa och high school. Hur roliga som helst och jag är glad att jag började prata med dom.

Nu sitter jag här hemma, ensam. Eller jag antar att Kiah är på nedervåningen och kollar på TV men ja. Jag hoppas att vi kan komma iväg idag och köpa vristarmband som jag kan ha när jag tränar och kanske även ett powerbracelet! haha men någon sa att det var slutsålt igår på Finishline, så man får väl hoppas att dom fått in nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0