Wednesday, englishtest!

En sen uppdatering, tänkte i alla fall berätta om min dag.

Blockday, med andra ord alla udda klasser idag då. Under extra help gick jag till Mrs Hukill som hjälpte mig med engelskan. Hon är den bästa läraren någonsin jag LOVAR.. Mamma kan jag ta med henne hem till sverige? Hennes dotter följer också med för hon är världens snällaste. I alla fall, hon fick mig att förstå Act 4 och bli förberedd för provet.

Sen hade jag P.E, fortfarande dom där jäkla inomhus-grejerna.. Spelade lite vad-det-nu-heter.. Det är typ ett miniatyr av tennis och en förstoring av pingis.. Du har stora pingisracket, ett nät och sen ska du slå över bollen. Rätt kul när man kommer in i det, och lite badminton hann vi med också.

Under studyhall pluggade jag lite historia och kollade över dom gamla study-guide's och gamla prov i engelska. Studyhall är annars rätt segt, köpte en gatorade. Jag har insett att när jag tror att jag är hungrig så är jag egentligen inte hungrig.. Det räcker med att jag dricker lite och min hunger går över. Dock kommer den ju tillbaka lite senare och då måste jag äta. Så nu vet alla det, och ni kan ju anteckna det om ni vill..

Engelska, det efterlängtade provet ÄNTLIGEN.. haha 100 jäkla frågor. 1-20 var matching characters, 21-80 (typ) var multiple choise och 81-100 var matching characters with lines from the play. Rätt lätt prov om ni frågar mig, kändes jätte bra. Bara för det kommer det gå jätte dåligt. Mitt i hade vi lunch, det var peperonirolls vilket var gott.. Liksom bröd med smällt ost och peperoni i! Sista halvan av klassen kollade vi klart på The crucible filmen, dåligt slut. Jag gillade i och försig inte pjäsen speciellt mycket, alla var så korkade. På riktigt, lättlurade och dumma.

Sista lektionen var Treble chorus. Det gick rätt bra, jag ÄLSKAR julsångerna som vi sjunger så himla roligt att sjunga. Mina favorit julsånger som vi sjunger är Deck the hall och Let it snow. Jag köpte/beställde även en tröja från Amanda Jo, dom hade köpt nya uniformer till bandet (hon är typ drillflicka eller något) så dom var "skyldiga" skolan eller vem det nu var som betalade 700 dollar. Så dom sålde T-shirts, superhero-något.. Dom sa att dom var jättefina och det räckte för mig.

Efter skolan var det, buss hem, gå till huset, in på rummet, ta träningskläder, ta lite crackers, sätta sig i bilen mot gymmet. Det var PRECIS det jag gjorde, i den ordningen. Hade tumbling, jag gjorde lite standing backhandsprings tills jag tröttnade och bestämde mig för lite running tumbling.. En av gångerna bestämde sig Tessa att hon var förlat för att flytta sig när hon insåg att jag inte landade på ett bra ställe så att hon kunde hjälpa till. Så hon lät mig göra den helt själv, utan förvarning. I och försig var det in i the resi och det gick ju faktiskt super bra. Jag klarade ett par gånger själv innan Tessa bestämde sig för att jag skulle göra dom på golvet, inte själv dock. Men jag fick någon mental spärr så efter min rondat tog det tvärstopp. Det gick inte hur mycket jag än ville, så det var bara att gå tillbaka och träna in i the resi. Men jag är ändå nöjd med dagens pass. Kristy säger att om jag få till min running tumbling så kanske jag få köra lite gymnastik i programmet under "running tumbling sekvensen". AWESOME känner jag.

Jag satt kvar på gymmet till 9, jag och kristy åkte och hämtade Alexas tårta eftersom det är hennes Sweet sixteen idag. Så när vi kom hem blev det pizza (eftersom alla var för lata och det var för sent för att laga mat) och tårta. Hur gott som helst. Nu tänkte jag ta en dusch och sen sovaaaa för det är seent och jag har två test imorgon som väntar!! Exciteddd

Kommentarer
Postat av: natalie

aah men det är ju bra att du kan se fram emot testen iaf ;)

2010-10-29 @ 13:59:21
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0