Pep rally inför Marietta matchen

Hejsan, har precis kommit hem från skolan och jag har typ 20 min på mig innan Caitlyn hämtar upp mig för att åka till säsongens sista match.

Det var pep rally - schedule (alla lektioner är kortare och i slutet av dagen har vi ett pep rally i idrottshallen). På american history hade vi ett test, det var faktiskt jätte lätt.. Kan var för att Matt hjälpte mig med alla frågor på studyguiden igår kväll och att jag på något mystiskt sätt kom ihåg dom. Det var 25 multiple choise frågor. Sedan hade jag studyhall i aulan, jag satt och läste lite.. Mitt i lektionen kom Damon (min granne) in och satte sig bredvid mig.. Han pratade med mig resten av lektionen eftersom ingen av oss riktigt hade något att göra (svårt att skriva och så i aulan, eftersom det inte finns några bord).

Efter det hade jag government, jag satt vid Megan idag och det var 1000 gånger roligare, jag kunde prata med megan, mo (morgan) och alla mina andra kompisar. Jag fick även veta mitt provresultat och betyg i government. På provet fick jag en 95 vilket jag är helt nöjd med och mitt betyg har gått upp från 84% till 90%. Så jag har ett A i government också!

5th period var engelska, vi ska börja en ny sak nu, vi ska skriva en argumenterande text. Vilket jag höll på med en del i sverige, skillnaden är att Cissi (min lärare i svenska) sa att man skulle vara "personlig" och skriva i Du form.. Medans Mrs Roberts säger att man inte ska göra det, hon vill bara att vi presenterar vad vi vill argumentera om, våra argument och lite motargument.. får se hur det går, vi har 2 sidor med olika ämnen vi kan välja.

Under lunchen insåg jag och Caitlyn att vi var "twins", båda hade våra backyard brawl tröjor, en svart tjocktröja över, jeans, svarta skor och blåa naglar. Och vi hade inte ens pratat om det..



Det var förresten någonslags hemlig halloween-utklädningsdag som ingen berättat om idag. Så massa människor gick runt i halloween outfits. Riktigt roligt och gissa?? Jag ville jätte gärna vara en crayon (krita) haha och så har Cory en sån dräkt på sig idag.. Guud vad jag var avis och mitt i 8th period så kommer Katie och ger mig hans outfit och säger att jag fick låna den under halloween! Är inte det huuur bäst som helst?


ungefär exat sådär ser min ut, förutom att den är orange och jag tror att den är hemma gjord men den ser awesome ut.. haha barnsliga jag.. men är det halloween så är det.

Under pyskologi hade vi ett review-game där vi är i två lag och tävlar om frågor som kommer att komma på provet på måndag. Vi ledde stort ett bra tag, men sedan kom andra laget ikapp (som vanligt) och dom kommer att få extra poäng på provet.Treble Chorus gick bra, jag fick stå bredvid Mrs Nuzum och sjunga min del samtidigt som alla andra sjöng låten då.. Eftersom min inspelning var hemsk, hon sa att för att bara varit här ett par månader och inte gått voice-class innan så var jag jätte duktig. I voice-class får dom lära sig all teknisk-fakta om sång, hur man ska uttala vissa ord, hur man ska göra, och så vidare.

Under 8th period, tänkte jag jobba engelska. Jag visste vad jag skulle skriva så jag satt mest och pratade med Katie tills dom började "dismiss" folk till the gymnasium (gymmet) för peprally. Peprallyt var som vanligt galet, vi körde lite ramsor och skrek "juniors" och försökte överrösta dom andra klasserna. Vi vann the spiritstick igen, som vanligt.. Juniors vinner ALLTID (förutom mitt första peprally då seniors vann).

Efter skolan åkte jag och Tiff till the mall, jag shoppade lite på victorias secret, dock måste jag komma tillbaka någon annan dag eftersom jag inte hade tillräckligt med kontanter. Sedan skulle vi ha åkt till Wal Mart men vi hade inte riktigt tid, driven på donken för lite cheese och sen hem. Nu har jag klätt på mig 1000 lager med kläder, eller jag har en långärmad tröja, min tshirt, tröjan jag hade över den, min ova-tjocktröja, tights, jeans och mina uggs. Det ska bli kallt idag.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0