DC saturday

Dagen var regnig och inte alls speciellt roligt när man är i DC. Vi började med att gå till the Congress , vi tog lite kort innan vi gick vidare. Vart lite museum, museum of art där vi inte spenderade mycket tid, tack och lov. Sen national history museum som var galet likt det i New York (där natt på museet spelades in) och det var väl rätt intressant. Space and Air museum var det sista och vi började med att äta mat, mc donalds, och sen gick vi in i shoppen och köpte lite souvenirer till värdfamiljen osv. Sen var det dags att åka en timme till ett köpcentrum där vi skulle gå runt i ca en timme. Jag hittade jeansleggins och spetsleggins.Sen gick vi in i en godisaffär där vi hittade lite choklad som vi köpte till våran chaperone för att tacka för att hon varit så snäll och tagit ledigt för att komma med oss. Hittade även Alexa’s favorit godis, Happy Hippos (som inte säljs i usa vanligtvis) så såna köpte jag till henne.

jag utan för the congress, regningt

bild som är helt och hållet gjord av fingeravtryck.. rätt coolt

 

konst? det där kan jag göra..

glad att dom här dog ut.

syns rätt dåligt. men den säger att vi är ca 60% genetiskt lika till ett bananträd. interesting

jag och min apa ;)

Sen var det dags för samling. Vi skulle äta middag på ett ställe som heter Medieval Times, det är en Dinner theater. Så vad det går ut på är att det är som en fotbolls stadium men istället för en fotbollsplan i mitten så är det som på en ridbana, sand. Så sitter man där runt omkring och så blir man indelad i en färg, och varje färg är ett lag. Jag vart Blå. Sen är det som en liten medeltidspjäs. Kungen pratar lite, dom rider med full riddarutrustning, fäktas med riktiga svärd, och ja det var väldigt intressant och roligt. Som Steve sa innan ”the purpose of this is to scream as much as you can and be as crazy as you can. And you guys should be good at that”. Och skrek det gjorde vi. Det speciella med måltiden var INGA BESTICk. Ja, vi började med tomatsoppa, den fick vi dricka. Kyckligen fick vi lov att plocka upp och äta, samma med revbensspjällsbiten och potatisen, och så fick vi någonslags efterätt som också åts med händerna. Drickan var vatten eller pepsi, eller som för min del båda. Våran riddare var inget vidare, inte speciellt duktig men vad gör det, haha vi hade så sjukt roligt. Värt att göra. Killen som serverade oss var jätte trevlig också.

 

söndagen har jag inte mycket att säga om, vi åkte till en outlet mall där jag inte hittade någonting och sen satt vi på bussen hem iprincip.


Kommentarer
Postat av: fridaj

sv: ja jag är fett taggad :D en till fundering: asså jag har läst lite här och var att det är svårt att skaffa riktiga vänner, typ att det är många som är falska och så. hur upplevde du det? var det typ så för dig? :)

2011-04-26 @ 21:44:46
URL: http://fridajnsn.blogg.se/
Postat av: Fritiof

Nej det är min apa, inte din!!! :P

2011-04-27 @ 04:45:08
URL: http://usafrillan.blogg.se/
Postat av: nataliegoesamerican

fingeravtrycksbilden är ju helt galen! :O :D

2011-04-28 @ 12:46:12
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/
Postat av: fridaj

sv: okejokej, blir spännande att se hur det går haha;) tack för tipset!

2011-05-02 @ 15:04:02
URL: http://fridajnsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0