My last weekend as a cheerleader

Nu är jag hemma från Columbus och en rätt fullpackad helg. Tänkte lite kort sammanfatta min helg + ge er lite bilder. 

I fredags var det ju första april och jag, Katie och Kayla började morgonen med att lura Mariana. Vi kommer alltid in i omklädningsrummet för idrotten innan henne så jag tog mina saker och gömde mig i duschrummet. När hon kommer in så berättar dom för mig att jag blev hemskickad (av vilken anledning hörde jag inte), hörde något om att hon var ledsen och inte kunde förstå det osv.. Haha efter ett tag tänkte jag att det kanske var bäst om jag kunde byta om också så vi inte blev allt för sena.. Ja jag kommer fram och visar mig och Mariana blir så arg på mig, haha hon står och slår mig med sin tröja, haha hon var nog mest arg för att hon gått på det och att vi ens lurat henne. haha hur kul som helst. På historian berättade Mrs Clark att vi gjort rätt bra på testet (personligen fick jag 91.2%) men hon hade en dålig nyhet också, att vi var tvugna att ta ett till test, ett svårare med "extended responses" frågor och ja, alla började sucka och fråga om hon var seriös. Tills någon frågade om det var ett aprilskämt och såklart vare det. Haha så himla elakt, fast hon älskar att göra sånt, lura folk och göra hyss. På Government så redovisade jag våran extra credit uppgift, även fast jag inte visste alla detaljer han ville så gav han mig full poäng för det och mitt betyg ligger nu på 97%. Efter skolan åkte jag hem, packade ihop det sista av mina grejer och så hämtade Katie och hennes mamma Anita upp mig för att åka till Columbus.

När vi kom dit så åt vi lite middag, blev någon resturang som Anita blivit tipsad om. Det var nog världens minsta resturang (hade passat bättre som ett fik) och vi bestämde oss att dela upp oss tre och tre. Så det var jag, Kiah och Alexa vid ett bord, och Kristy, Anita och Katie vid det andra. Personalen var ganska otrevlig och det tog tid, så vi tänkte "varför skulle någon ens rekomendera det här stället?". Men så kom maten, (tog en chicken alfredo) Och GUD vad god mat de hade. Helt sjukt, fast min chicken alfredo var 11 dollar, men så fick jag lov att betala 3 dollar extra för kycklingen.. Sjukt dåligt. Sen bestämde vi oss för glass och Kiah visste ett bra glass ställe. Det visade sig vara ett ställe som Mr. Johnson berättat om tidigare i höstas, de gör sin egna glass och de har lite konstiga "säsongsglasser", typ majs, och sånna smaker. Jag tog en "pistachio and honey" och en "youghurt lemon", helt galet gott ju. Efter det åkte vi bara till hotellet och slappade.

På lördagen var det uppgång kl 7 och vi var tvugna att vara i hallen kl 9. Vi värmde upp och allt kändes superbra, även ute på mattan gick det super, ett litet vobbel i mitt singlestunt men det räknade dom inte med och efter första dagen låg vi på en andra plats med ca 0.4 poäng utav 100 från första plats. Och 0.2 från trejde. Vi fick en liten väska som "free gift" väldigt praktisk måste jag säga. Resten av dagen umgicks jag med Tiffany, dagen var rätt kort då Kiah's lag tävlade runt 3 och efter det kunde vi åka hem. Vi åkte till hotellet och bytte om för att sen åka till en resturang. Jag beställde en "grilled chicken and strawberry salad" som var helt sjukt god, säkert godaste salladen jag ätit någonsin. Den hade jordgubbar, vindruvor, mandrainbitar, nötter och massa annat gott. Och efter det åkte vi tillbaka till hotellet och badade i poolen en stund.


Innan vi gick till uppvärmningsrummet


Precis innan vi började, Kristen (i mitten) gör "hjärtat" vi alla håller upp precis innan vi kör för "we have the heart". Jag längst till höger..


Two man


Bow and arrow i singlestunt :)


Slutsekvensen i pyramiden


väskan

Söndag morgon var uppstigningen klockan 6 och jag hade inte fått mycket sömn då jag hade migrän hela natten och inte visste vart vi hade huvudvärkstabletter, eller om vi ens hade några. Drack en flaska vatten på 2 min gjorde jag i alla fall. Men jag och Kristy åkte runt 7 mot the convention center. Efter en superbra insats, även bättre idag så kändes det superbra. Även fast Step 1 (som låg etta igår) var snäppet bättre. Jag tror vi alla visste att dom skulle vinna, men man måste försöka sitt bästa.

Det roligaste var när vi gick ut på mattan och dom ropat upp vårt namn så sa dom att det fanns en utbytesstudent från Sverige i laget och att jag hette edda, så hade dom tydligen frågat vart jag var (alltså att jag skulle vinkat) men det hörde ju inte jag och tydligen att det var min sista tävling osv. Väldigt snällt och jag och Cathy (som jobbar på OVA) gick till honom efteråt och tackade osv. Vi pratade lite och han var glad att få träffa mig. Tills vi hade vårat Awards för level 1,2 och skollagen som var där så umgicks jag med Tiffany. Vi köpte största kakan jag någonsin ätit, haha. Awards gick rätt bra, alla våra lag som hade tävlat på morgonen fick andra plats och jag fick lite bilder med min lilla syster Jennifer (cheerleading grej). Jag hörde massa olika lag vars musik hade Abba i sig, ett lag hade till och med minst 2 låtar. Sen spelade dom abba i högtalarna, lite stolt blev jag sådär.

Sen började andra halvan level 3-5 och efter att senior 4 laget tävlat så gick jag och familjen + katie och anita till Barley's på andra sidan vägen och åt mat. Det hade hunnit bli riktigt varmt och man kunde lätt gå runt i tshirt om man ville det. Blev en turkey and bacon sandwich för mig och den var riktigt god. Så värst hungrig var jag kanske inte så när de andra betällde dessert så satt jag och väntade. Sen var det dags för awards både för Alexa som dansat och för Kiah. Youth och Senior 4 kom på en andra plats och Juniors kom på en tredje plats. Alexa fick Platinum för alla sina danser vilket är det bästa man kan få.  Så det blev med andra ord inga jackor för något lag det här året, vilket i alla fall ett lag vanligtvis får från OVA. Så vi åkte hem, stannade på McDonalds för lite dricka innan vi åkte vidare hem.


Stooor kaka, only in america


vi tar alltid en bild tillsammans, varje tävling :) pussmunnen på min kind made by Courtney Brigner


Amber, jag och Courtney Payne under awards :)


Jag och min lillasyster Jennifer efter awards :)


American Cheer Power :)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0