skandinavien ett land?

Hemma igen.

Historian är NÄSTAN klar, har en eller två frågor kvar, men dom ska jag fixa imorgon! För jag måste fråga Mrs. Hukill om det, hon är min räddare i nöden när det kommer till läxor. Haha, så engelska ska det studeras när jag duschat. Träningen gick helt okej, massa fall, jag blev urtagen från "running tumbling" för jag är helt livrädd för att göra gymnastik, haha det är illa om man inte ens kan göra det in i den mjuka delen.. Men jag får tillbaka min plats när jag tränat lite igen! Så det är helt okej för mig, slipper jag vara supernervös innan varje tävling ;)

Så jag har dom två senaste dagarna hört lite mer dumma saker från klasskompisar. Här om dagen i Career Ed så pratade vi om en "liten historia" om en kille som bodde i mitten av new york, jobbade som kock, men han drömde om att bli huvudkock eller nåt. Han visste att han kunde göra det men han hade inte blivit erbjuden den platsen i new york, men en resturang i Washington (staten inte huvudstaden) hade erbjudit honom ett jobb som huvudkock. Frågan var då om han skulle stanna i New York som han älskade eller om han skulle flytta västerut till Washington för att jobba med det han drömde om eller nåt sånt. I alla fall någon sa då kommentaren "is washington west?!" och när Mrs. Farley svarade ja så sa en tjej bakom mig "wow i did not know washington was a state..". Så mycket koll folk har på sitt egna land. Det finns 50 stater, hur svårt är det? Jag menar hur många i sverige var inte tvugna att lära sig alla landskap utantill när vi var små?

Okej så andra saken var idag på engelskan, vi pratade om från vilka länder folk immigrerade inte helt hundra på den där stavningen men ja. Så läste dom Italy, scandinavia, russia osv.. och så frågade någon vad skandinavien var och jag sa att det var sverige, finland, norge, danmark och island. Då kommer en kille i min klass och säger att han trodde att skandinavien var ett land. Haha, geografi är väl inte deras starka ämne.

Tyckte det var lite roligt, haha :) Men nu blir det en dusch och sen engelska läxa! Nighty night

Kommentarer
Postat av: Victoria

SV: Vad kul att dom trodde att Skandinavien var ett land! haha

Att ha lektioner i ca 43 min är ju inte så farligt :P Här hemma är alla mina 1 H och 10 min :(. Men segt att man inte kan köra med "klockan går fel" tricket ;).

Åå tack! Det är min vän som har gjort den på 10 min i photoshop :) (fattar inte hur hon lyckas men tydligen så..). Dessutom ser ja tyvärr inte ut så längre.. Men hoppas färgen på håret och längden kommer tillbaka till sommaren ;)

2011-02-11 @ 09:53:49
URL: http://victorialinneaahlberg.blogg.se/
Postat av: Therése

SV: Yes I'll try! Åker du till Sverige på sommaren då? :D Haha åh vilka smarta klasskompisar du har :P

2011-02-11 @ 14:55:50
URL: http://theresehyden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0