auditions and spring weather

Välkommen till Ohio, det är 17 februari och vädret idag var.. 21+ Celcius. Folk i skolan gick runt i shorts, flippflopps och linnen. Och när man gick ut kände man absolut ingen skillnad från temperaturen inomhus. Det ska tydligen vara lika varmt imorgon, eller ja ett par grader kallare men sen ska det bli kallt igen. Hörde någon säga något om snö nästa vecka.. Snacka om väderbyte..

Så vad har jag gjort idag då? Under extra help läste jag igenom sagan som jag skulle ta ett test på (man får ju inte vara dum) för att sen gå till engelskan och ta testet. Det gick rätt bra, två jag var lite osäker på varav en var en bonusfråga. På historian kollade vi på en svartvit film om The great depression. Inte det mest intressanta.Men jag har insett att jag gillar historia om Mrs. Hukill hade varit lärare. Hon gör så att jag förstår och jag faktiskt blir intresserad och jag minns saker som hon sagt. Typ det var något jätte oviktigt hon råkade nämna, så kom det på testet (var inte någon stor händelse om jag minns rätt) och jag kom ihåg precis vad hon sagt.

På government så kom Grace och Spence med MASSA glass, så vi hade ett litet ice cream party för det var Graces födelsedag igår. Jag fick förresten ett litet smeknamn på skämt då också, Double-D eftersom jag har två D i mitt namn. haha bakgrunden till mitt fina lilla smeknamn är att dagens fråga var om våra smeknamn, vad vänner och föräldrar kallade oss när vi var små och vad vi blir kallade nu. Alla hade minst ett från sin barndom och minst 2 från nutiden.. Jag hade INGA. Inga jag kan komma på, jo min kompis Cornelia burkade kalla mig Peddie, men hur får man det att låta coolt på engelska liksom? Och Kalle min bror kallar mig lillasyster.. Men ja that's about it. Så då kom dom på Ed och Double D. Fast nu i efterhand kom jag på att Alexa kallar mig Swede. Haha

Så efter den lite galna lektionen så gick jag till Career Ed där vi fick en remsa och så skulle vi märka ut 20 viktiga eller oviktiga saker som hänt i våra liv och som kommer hända. Så man kunde skriva ut när man föddes, när man skulle dö (jag bestämde att 82 år lät bra för stunden), gifta sig, skolor, viktiga resor, barn, jobb osv. Vi hann inte klart innan lunchen så vi fick fortsätta när vi kom tillbaka.

Efter skolan var det iprincip direkt till gymmet, träningen var kanske inte det svåraste och jobbigaste jag gjort men tack vare det varma vädret så var det supervarmt och inte blev det bättre för att man ville gå ut och ta luft. För det var absolut ingen skillnad. Kl 7 kom Todd och hämtade upp mig och Alexa för att köra oss till skolans Audition. Den hade i och försig redan börjat men det gick bra ändå. Katie och Alexa lärde alla en dans som vi fick dansa som en av våra uttagningar. Sen var det dags för tjejernas solo. Vi hade en lugn version av I wanna dance with somebody och en fin låt som heter I hope you dance. Jag valde den senare, det gick faktiskt bra för mig, det gick till så att alla som ville sjunga den samlades runt pianot, lärde sig biten tillsammans och sedan fick man stå där själv och sjunga medans alla andra var runt om kring en. Men Mrs. Nuzum bad Amanda Coe att komma upp och sjunga igen.. Vilket oftast betyder att hon fått rollen (vilket vi inte vet helt säkert innan måndag). Så inget solo för mig som det ser ut nu. Sedan var det killarnas solo för att sedan göra om alla ensamble låtar för oss som kom sent. Det var Foot Loose och Jar of hearts. Vilket i min åsikt skulle den sista låten hellre kunnat vara en solo sång.. Men jag tror jag gjorde helt okej på dom.


Solo sången jag sjöng för. Vi sjöng dom 24 första sekunderna. Eller ja tills hon sjunger "But always keep that hunger"


En av ensamble låtarna. Footloose. Vi sjöng refrängen, men den kändes mycket snabbare och svängigare när vi sjöng den vilket den säker var.


Jar of hearts, den andra ensamble låten. Vi sjöng från 0.40-0.52

Så där är alla låtar vi tjejer kunde sjunga upp för. Får se om hon hittar på något mer. Jag hoppas verkligen det! Men nu blir det sängen för mig. Åker till Pittsburgh för tävling imorgon direkt efter skolan, så jag tar nog med mig datorn och uppdaterar därifrån! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0