Lite svar på kommentarer :)

milea om feedback pleaase:
hej :)

hur är det i skolan med snygga killar? hhaha, och en till fråga, är det någon som har kommit fram till dig och börjat snacka(främling)? :D
kram!

Haha, definitionen snygg för svenskar, och snygg för amerikaner är så himla olika, deras snygg är på en lägre nivå. Händer ofta att mina kompisar ser en kille på skolan och säger "ååh han är så himla snygg" medans jag tänker "men fy.." haha men oftast killarna som ser helt okej ut, sådär halvsnygga, dom är "supersnygga" här borta. Man vänjer sig dock och känner att min smak sjunkit lite, haha. Ja det händer hela tiden, i långa köer, butiksbiträden pratar ALLTID med en, alltså har riktiga konversationer. Ja, att prata med främlingar är numera vardag. Så sjukt roligt :) kram

cattis
om feedback pleaase:
hej! hur har ditt uttal förbättrats under tiden du varit där tkr du? vad brukar folk säga om det?

Hej, under kategorin "videos" finns det lite videos på när jag pratar engelska. Om du kollar på den som heter "before homecoming" så pratar jag, och det är inspelat i Oktober, sen har jag en nyare videoblogg (borde ligga rätt högt upp) där jag pratade för någon månad sen. :) Jag tycker att det förbättrats en del, jag känner mig säkrare med engelskan men jag tycker fortfarande att jag har världens hemskaste accent (vilket folk av någon anledning tycker är gulligt här borta). Många tycker det är roligt att höra mig prata då jag har min lilla swedish-accent, främlingar har berättat för mig att de först inte hörde någon skillnad tills jag sa något enstaka ord som jag inte kan uttala utan mina accent och då det förstått att jag inte var härifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0