Pilbågar,dans och bra betyg

Hejsan.

Idag på idrotten körde vi lite bågskytte som vi kommer köra i typ en vecka eller så. Så himla roligt är det och det får mig att önska att jag levt sådär 100 år sen eller så när dom använda pilbågar osv.. Min första omgång så lyckades jag inte ens få pilarna att fastna på tavlan, dom liksom studsade av den.. Haha, men jag förbättrades och jag fick tillochmed in en fullträff, inne på den inre ringen! Yay mee. Pilarna är ju tydligen dödande också, kan man förstå när halva pilen åkte igenom tavlan.. Så ja, jag hade roligt.

Resten av dagen har väl varit helt okej, på kören så fick vi lära oss lite rörelser till Vouge låten. Rörelserna är lika tråkiga som låten, och lika dumma. haha, så himla negativ till den där låten. Tror inte någon förutom Mrs. Nuzum tycker att den är rolig eller bra. Men sånt får man leva med. Under Pointersisters träningen för revue fick vi våra skor, 1inch klackar med spetstå så det ser ut som om jag som har storlek 36 har storlek 40.. Inte attraktivt, och dom klämmer sönder tårna. Förhoppningsvis så töjs dom ut! haha jag och mina breda fötter.

På footloose fick vi lära oss lite steg till början och lite av vårat lilla partnerdans. Kommer bli så sjukt roligt. Väldigt peppad för footloose och you can't stop the beat, helt säker på att det kommer bli toppen. Efter det hade jag ingenting och ingen skjuts hem för den delen heller, vilket var lite dumt.. Men Ben var snäll och körde hem mig, kul grabb dedär, har aldrig riktigt pratat med honom förutom kanske någon enstaka gång.

Nu är jag hemma, och bara tar det lugnt. Halva veckan har gått och på fredag får vi våra betyg. Juste, på tal om betyg mitt engelska betyg har äntligen gått upp till ett A igen, jag och Dustin fick 100% på våran presentation om en poet. Utan våra "volounter-points" hade vi fått typ 48/50, men eftersom vi erbjöd oss att gå tvåa så gav hon oss lite extra poäng. Tackar för det. Och påtal om extra poäng så måste jag hitta en bill som håller på att diskuteras i the congress och presentera den för Mr. Schob. How exciting is that? Inte speciellt då jag hittar NOLL saker om det. Men det löser sig, lite extra credit har aldrig skadat :) Sverige, när ska ni komma på att ge eleverna lite extra poäng för allt och inget?

Jag tog med min kamera till skolan idag för jag tänkte "okej jag behöver massa kort" .. Ja tog jag några kort, tog jag ens ut min kamera ur väskan? Såklart jag inte gjorde. So much for that effort. Nu, chill och göra klart historian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0