A day as a vet

Jobbdagen är avklarad. Dagen var väldigt intressant och mycket saker hände faktiskt. Till min olycka så var den person jag gillar MINST i min career ed klass också där.. Så ja. Jag har sett allt från en hund med möjligtvis cancer (han brukade ha en över 1kg stor tumör i magen men blev aldrig undersökt för cancer, har nu gått ner 10 kg), hund med diabetes (testet skulle visa mossgrönt om dom hade diabetes, hans var mörkbrun), jag fick kolla på en operation av en liten honhund, jag hade inte haft tid att äta frukost imorse och att gå in där och lukta på jättemycket blod på tom mage var nog det värsta jag kunnat göra. Dom varnade oss att om vi mådde dåligt eller kände oss yra så skulle vi bara sätta oss ner. Så det gjorde jag ett par gånger, kände mig spyfärdig och min kropp skakade. Men det var inte det att det var äckligt, utan lukten var bara så sjukt stark. Efteråt fick jag vatten och jag åt min banan och jag kände mig lite bättre.

Sen fick vi kolla på när en katt kastrerades, en ko som skulle föda en liten kalv, eller liten var den inte. Den var förstor för att komma ut även fast dom försökte ALLT i sådär 20 minuter i över 30 graders hetta. I alla fall så kon ska slaktas imorgon. Sen såg jag även en häst bli kasterad, jag säger bara var glad att ni inte är hästar som ska kastreras för det såg inte så mysigt ut. Hästen var ju vaken (möjligtvis bedövad osv) men lugnad och kunde bara ligga ner. Massa blodprov togs, en jätte söt liten 10 veckor gammal shi tzu valp kom in också. En stor mastiff kom in och hade blivit biten av en annan hund så hans käke/haka var nästan lika stort som hans huvud. Som ni ser så har jag sett lite av varje idag och det har varit roligt. Kanske ska man bli veterinär ändå? Fast bara inom smådjur då.

Nu blir det strax bakadpotatis och kyckling! mums, im starving.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0