Svar på kommentar, kompisar

Hanna om You don't like me, you just want the attention:
Jag ville bara fråga dig en fråga om ditt utbytesår. Jag är just nu i USA(faktiskt i Ohio) på ett utbytesår men jag har lite svårt för att hinna träffa nya kpmpisar och sånt i skolan. Hur gjorde du för att få kompisar när du var utbytesstudent?
Va roligt, vart i Ohio bor du? :) hinner? menar du att det är så stressigt mellan lektionerna eller mycket att göra? Det är bara att försöka prata med personen bredvid dig på lektionerna, sen allteftersom folk får reda på att du är "foreign" så kommer alla bli intresserade och vilja bli kompis och lära känna dig. Det tar ett tag och jag var superblyg och tyst i början då jag var rädd att ta kontakt med folk. I USA är dom flesta väldigt framåt och trevliga så börja med att fråga nån i din klass om något angående lektionen du är på, eller vad de heter eller något. Luncherna i början var jobbiga men det är som sagt bara att försöka prata med någon eller fråga något, det öppnar ju för en konversation och förhoppningsvis en vänskap! :) Var inte blyg, det kommer vara värt det! Hoppas det går bra och att du trivs!


Till alla er där ute som läser min blogg, har ni någon fråga? Ställ dom, jag blir bara glad om jag får svara på era funderingar om mitt utbytesår eller om mig eller vad som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0